We need you to support a dedicated museum for the UNESCO "Archives of Santiago Ramon Y Cajal and the Spanish Neurohistological School

0 have signed. Let’s get to 2,500!

The Cajal Legacy Group are asking for your support yet again. Our petition to have the Archives on the UNESCO register was important to this success

Archives of Santiago Ramon y Cajal and the Spanish Neurohistological School Documentary heritage have now been registered in the UNESCO Memory of the World Register in 2017.

Although UNESCO has now registered these archives they have no home, they are in storage. Help us lobby for a dedicated museum for this important collection - a treasure for the whole world of neuroscience and beyond.

UNESCO registration is not enough: this precious material needs a dedicated, modern, interactive museum in Madrid, Spain available not only for the international scientific community to everyone worldwide.

We address this petition to the Spanish State and to Spanish and worldwide philanthropic associations to help the Cajal Legacy Group achieve this important museum as a matter of urgency.

Santiago RAMON Y CAJAL was a Spanish scientist that studied medicine and a professor providing substantial research on the nervous system. The Archives consist of a collection of scientific manuscripts, about thousands of histological preparations (mainly of the nervous tissue), drawings (scientific and artistic), paintings (anatomical and artistic) photographs (scientific, artistic and portraits), correspondence (letters from and to several national and international scientists, as well as politics, writers, artists, etc.) books (both his publications and books from his library, with his Nobel Prize in 1906).The archive includes not only the works of Cajal but all his protégés; these outstanding disciples include Pedro Ramon y Cajal, Fernando de Castro, Pio del Rio Hortega and Rafael Lorente de No. It needs a dedicated museum UNESCO registration alone will not preserve this precious archive.

These archives are essential to study the history of the discoveries and theories that conduct to the present comprehension of the human brain in its double aspect, anatomical composition (individual cells) and physiological properties (formation of circuits and nerve impulse propagation). There is no better way to document the foundation of modern neuroscience undoubtedly one of the hottest scientific disciplines now and undoubtedly in the future.

SPANISHPetición al GOBIERNO DE ESPAÑA

Un Museo dedicado a los Archivos reconocidos por la UNESCO

"Santiago Ramón y Cajal y la escuela Neurohistologica española"

El Cajal Legacy Group está pidiendo su apoyo una vez más.

Los Archivos de Santiago Ramón Y Cajal y de la Escuela Neurohistológica Española han sido registrados por la UNESCO en su programa Memoria del Mundo

Aunque la UNESCO ha registrado estos archivos, no tienen hogar. Se encuentran cuidadosamente almacenados, cuidados y gestionados, pero no exhibidos. Ayúdanos en la solicitud para conseguir un museo dedicado a esta importante colección, un tesoro para el mundo de la neurociencia y de la cultura en general.

El registro de la UNESCO no es suficiente: este precioso material necesita un museo específico, moderno e interactivo en Madrid, España; que esté disponible no solo para la comunidad científica internacional sino también para todo el mundo.

Dirigimos esta petición al Estado español y asociaciones filantrópicas de todo el mundo para ayudar al Cajal Legacy Group a lograr este importante museo, con carácter de urgencia.

Santiago RAMON Y CAJAL fue un médico español, catedrático de Histología y Anatomía normal y patológica en las universidades de Valencia, Barcelona y Madrid, que realizó importantes investigaciones sobre el sistema nervioso, consiguiendo numerosos premios y reconocimientos internacionales, incluido el Premio Nobel en Fisiología o Medicina del año 1906. Los Archivos que se conservan consisten en una colección de manuscritos científicos, preparaciones histológicas (principalmente del tejido nervioso), dibujos (científicos y artísticos), pinturas (anatómicas y artísticas) fotografías (científicas, artísticas y retratos), correspondencia (cartas de y a varios científicos nacionales e internacionales, así como a políticos, escritores, artistas, etc.) libros (tanto sus publicaciones como libros de su biblioteca, diplomas de premios), etc.

El archivo incluye no solo las obras de Cajal, sino también importante material de sus  discípulos más destacados: Pedro Ramón y Cajal, Fernando de Castro, Pío del Río Hortega y Rafael Lorente de No. Por lo que este material necesita un museo especializado. El registro de la UNESCO por sí solo no preservará este valioso archivo.

Estos archivos son imprescindibles para el estudio de la historia de los descubrimientos y las teorías que constituyen nuestra comprensión actual del cerebro humano, en todas sus vertientes, desde su composición anatómica (células nerviosas individuales) hasta sus propiedades fisiológicas (derivadas de sus circuitos neuronales), conformando nuestra memoria y conciencia. La comprensión de los archivos de Cajal y de su Escuela son, sin duda, la base de la neurociencia moderna, una de las disciplinas científicas de más candente actualidad.

Today: The Cajal Legacy Group is counting on you

The Cajal Legacy Group needs your help with “Cajal Legacy Group: A Dedicated Museum for the UNESCO recognised "Cajal Legacy"”. Join The Cajal Legacy Group and 2,084 supporters today.