Bygg en skatepark i Bollebygd!

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Simon Strömbäck started this petition to Bollebygds Kommun

Många kommuner i Sverige har skateparker, nu är det Bollebygds tur att få en park!

För ungdomarna i Bollebygd är det ofta brist på saker att göra. Förutom en ungdomsgård som har öppen tre gånger i veckan, så finns det inte mycket mer. Och att gång på gång bege sig till gården kan lätt bli tröttsamt. Detta leder till att man som ungdom för det mesta stannar hemma och inte hittar på så mycket, eller att man lägger sin energi på skadegörelse, som att elda upp saker vid skolan i ändamål att få en eftersträvad adrenalinkick. En skatepark är därför perfekt, ett ställe för ungdomar, där både tjejer och killar kan samlas (även har planer att göra parken tillgänglig för rörelsehindrade gjorts). Att komma ifrån datorskärmen där hemma kan bara vara nyttigt. De som är lite äldre och mognare som sysslar med skateboarding kan också fungera som positiva förebilder för de yngre, vilket då kan förebygga att skadegörelse och liknande sker igen.

Ytterligare så tog kommunen beslutet att inte ge ut busskort till de studerande i Bollebygd under sommarlovet, vilket då leder till begränsade möjligheter att åka till något annat ställe. Situationen blir då värre än vad den redan är, alltså behövs det något nytt och intressant att göra här om möjligheten att åka någon annanstans tas bort.

För övrigt så är inte bara folk från Bollebygd som vill att parken byggs, människor i närliggande orter har också skrivit på namninsamlingen, vilket tyder på att efterfrågan är hög.

Vi i skateföreningen är motiverade och hoppas på att förbättra Bollebygd med en park som är för alla!

0 have signed. Let’s get to 500!