Language Access for All at Joliet Junior College

Signatures: 298Next Goal: 500

Why this petition matters

**EN ESPAÑOL ABAJO**

My name is Claudia Garcia Huerta and I am a first generation student attending Joliet Junior College (JJC) in Joliet, Illinois. I am a freshman in college working on my Associates of Arts, with a major in Business. Since I was younger I have always been volunteering in my community.

Being a first generation student and not having your parents be able to help you out due to language barrier can be quite frustrating. Parents want to be a part of their child’s education to make them feel like they have support, but when they are unable to, it causes the parent and student to become frustrated. Even more, not making information accessible in languages other than English creates a second class of people, and that is neither just nor fair.

Many students have gone through the same thing their parents not being able to understand the meetings and the students needing to translate. It shouldn’t be the job of a kid to translate. The schools should make it their job to make it accessible to have translations for different languages. Help me fight the language barrier that causes parents to not be involved in their child’s education. People in the community often don’t get information because they are unable to understand the language and aren’t able to get the resources they need due to not having more than one language being accessible in meetings.

The most practical solution to this issue is for JJC to provide translation and interpretation services at their board meetings and events. The Board of Trustees of JJC will vote on this proposal as part of their Wednesday, January 19, 2022 meeting. With this simple change, my parents will feel comfortable engaging with my education and the broader community will have more immediate access to higher education. The cost for this service would be less than .5% of the school’s budget. This is something they can afford and the time to act is now.

I am asking you to sign this petition to demonstrate your support. Thank you for your time and I appreciate your commitment.

Mi nombre es Claudia Garcia y soy una estudiante de primera generación asistiendo a Joliet Junior College (JJC) en Joliet, Illinois. Soy una estudiante de primer año, trabajando en mi Asociado de Artes con una concentración en negocios. Desde que era más joven, siempre he sido voluntaria en diferentes programas en mi comunidad.

Siendo una estudiante de primera generación y el hecho de tener a tus padres que no te puedan ayudar debido a la barrera del idioma es bastante frustrante.  Padres quieren ser parte de la educación de sus hijos para que los hijos sientan el apoyo que los padres están dando pero cuando no pueden ayudar, hace que los padres al igual que el estudiante se frustren. Aún más, no hacer información accesible en idiomas que no sean Inglés crea a una segunda clase de gente, y no es justo ni equitativo.

Varios estudiantes han pasado por la misma situación, sus padres no teniendo la habilidad de entender las juntas y sus hijos (los estudiantes) teniendo que interpretarlas. No debería ser el trabajo de un niño tener que interpretar. Las escuelas deberían hacer su trabajo de hacer accesible información en varios idiomas. Ayúdame a luchar contra la barrera del idioma que evita que los padres se involucren en la educación de sus hijos. La gente en la comunidad muchas veces no recibe la información necesaria por el solo hecho de no entender el idioma y también no obtienen los recursos disponibles en la comunidad por la que juntas no están disponibles en varios idiomas.

La solución más práctica para este asunto, es que JJC proporcione servicios de traducción e interpretación para sus reuniones de la mesa directiva y otros eventos del colegio. La mesa directiva del JJC, tendrá una oportunidad de votar en esta propuesta como parte de su junta el Miércoles, 19 de Enero de 2022. Con este simple cambio, mis padres se sentirán más cómodos en participar en mi educación y la comunidad  tendrá más acceso inmediato para la educación superior.  El costo para este servicio sería menos de 0.5% del presupuesto de la escuela. Esto es algo que pueden pagar y el momento de actuar es ahora.

Les pido que firmen esta petición para demostrar su apoyo. Gracias por su tiempo y agradezco su compromiso.

Signatures: 298Next Goal: 500