Wij zijn hier om te leren niet om te sexualiseren

0 have signed. Let’s get to 1,500!
At 1,500 signatures, this petition is more likely to get picked up by local news!
Zahra Didi started this petition to Bestuur Dr. Mollercollege Waalwijk

Naar huis gestuurd worden doordat een klein deel van je buik, rug of bh-bandje te zien is, vindt het bestuur van onze school oke. Wij zijn het daar niet mee eens. Met het warme weer trekken vele van ons kleding aan waar we ons op ons gemak bij voelen. Dat betekent voor sommigen dat je besluit een crop top of rokje aan te trekken. Om dan vervolgens door een docent apart genomen te worden en verteld te worden dat wat je draagt te uitdagend of ongepast is, is beschamend en vernederend. Zo voor het blok gezet te worden doet iets met je zelf waarde en zelfverzekerdheid. Wij moeten vrij zijn in het dragen wat we willen. Ook is het zeer ongepast om leerlingen te vertellen wie zogenaamd wel een kort shirtje mag dragen en wie niet, puur vanwege de lichaamsbouw van de leerlingen. Wij zijn op het Dr. Mollercollege om te leren, niet om geseksualiseerd te worden, al helemaal niet als het om minderjarige kinderen gaat. Wij (of onze ouders) kunnen zelf wel inschatten wat ongepast is en wat niet. Daarom deze petitie, we willen onze school laten zien dat wat wij dragen geen rol hoeft te spelen in onze educatie en het al helemaal geen reden mag zijn om naar huis gestuurd te worden.

0 have signed. Let’s get to 1,500!