Petition Closed

In belgië is de belastingsdruk zeer hoog, alleenstaanden betalen zelfs de meeste belastingen ter wereld. [ (Opmerking uit Brugge is terecht, maar toch is de 'return on investment niet echt in verhouding met de investment) - In ruil krijgen we praktisch niks. Enkel onze gezondheidszorg is iets om trots op te zijn-]. In deze crisistijden zoeken regeringen overal ter wereld naar manieren om te besparen en mensen nog meer te belasten, zo ook in België. Maar de rijkste sektes ter wereld krijgen in elk land nog meer geld. Pastoors worden betaald met belastingsgeld én rekenenen nog eens 500 euro aan voor bv. een trouw of begrafenis. Kerken, kathedralen, moskeeën, minaretten, etc. worden onderhouden, verwarmd, etc met belastingsgeld. Geld dat veel beter voor andere dingen gebruikt kan worden. 10% van de belgen ging 5 jaar geleden nog naar de kerk (ook al is het niet elke zondag). Toch moet 100% van de belgen deze uit de hand gelopen hobby betalen. Stop met het betalen van deze haatzaaiers (zie de homofobe uitspraken alweer). Gebruik dat geld voor het volk. Dit kan miljoenen, of not, miljarden opbrengen voor de staatskas. Blaas onze economie nieuw leven in, in plaats van te besparen en te belasten, economie gaat niet automagisch opnieuw in gang schieten als niemand nog geld heeft.. Zeker niet als al het geld in de gouden kelken, vergulde mariabeeldjes, schoenrekjes etc wordt gestoken. Ik persoonlijk vind het zeer vreemd dat nog nooit iemand gedacht heeft om op deze, toch wel compleet nutteloze, post te besparen..

Letter to
Belgische overheden
Stop met het betalen van godsdiensten.