#Gov2020 - For A Belgian Federal Government by 2020

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Gov2020 started this petition to Belgian politicians

(EN - NL - FR - DE)

ENGLISH - OPEN LETTER TO BELGIAN POLITICIANS

Dear Politicians,

Not again.

It has been a year now that we have not had a federal government fully exercising its competences. On top of that, since our elections in May, 6 months have gone by whereby parties have been unable to come to an agreement regarding the future of our country. We find this unacceptable. It is shocking that this situation is becoming a staple of our democracy. We urge our country’s politicians to take responsibility and to do everything in their power to form a federal government by 2020.

There are two main reasons why we believe that the absence of a federal government is damaging for our country.

By its nature, a care-taking government cannot propose any significant, large, effective, and general measures. Having to work with twelfths of a year for its monthly budget, it is unable to address the pressing long-term issues that have to be dealt with. The list of such issues is long: the exacerbating environmental challenges, the migration crisis, the booming budget deficit, the ageing population, the nuclear reactors still standing with no clear viable alternative, etc. Political parties should enable us to have a working federal government, and should be taking their responsibilities to address these long-standing problems. We understand that these issues are complex, that finding common ground is not easy, and that even with an elected government they remain challenging to solve. However, these phenomena will mostly impact us, future generations. It would thus be unfair to leave us with substantial problems that could have been addressed today, but on which politicians fail to deliver.

The second issue we would like to raise is the loss of credibility and legitimacy regarding our democratic systems and institutions. These never-ending disagreements and negotiations only generate a loss of faith in our political system and apathy. Many of us just voted for the first time and aspire to bring positive change in our society. How can we retain faith in our political system if its actors do not listen to us and do not form a new federal government within a reasonable period of time? Politicians should focus on what unites us rather than playing long, particratic and tactical games. The focus today should be on making compromises, and providing concrete solutions reflecting our political preferences.

There is an urgent need to start taking our country’s best interests at heart, and to act within a reasonable timeframe to ensure that our Belgian democracy does not become the joke of Europe. We urge you to take action rapidly, and to establish a federal government that can redress the crisis we are facing.

In short, the absence of a federal government threatens our future and our democracy.

--------------------------------------------

NEDERLANDS - OPEN BRIEF VOOR BELGISCHE POLITIEKERS

Geachte politiekers,

Niet weer.

Het duurt nu al een jaar sinds we het moeten doen met een federale regering in lopende zaken. Bovendien zijn er ondertussen ook al 6 maanden voorbij sinds de verkiezingen en lijkt er geen overeenkomst over de toekomst van ons land in het vooruitzicht. Wij vinden dit onaanvaardbaar. Het feit dat deze situatie een grap maakt van onze democratie is uiterlijk shockerend. Wij vragen dan ook aan u, onze politiekers, om uw verantwoordelijkheid te nemen en alles te doen binnen uw macht om tegen 2020 een federale regering te vormen.

Er zijn twee belangrijkste redenen waarom wij geloven dat het ontbreken van een federale overheid schadelijk is voor ons land.

Door zijn aard kan een federale regering in lopende zaken geen doordacht, toekomstgericht beleid voeren. Moeten werken met twaalfden maakt het haar onmogelijk om lange-termijns oplossingen uit te werken. Dat terwijl de lijst van lange-termijn problemen lang is: klimaatverandering, migratie, het begrotingstekort, vergrijzing, de staat van onze nucleaire installaties en het ontbreken van werkbare alternatieven, enzovoort. De bestaansreden van politieke partijen is het creëren van een werkende overheid die deze uitdagingen kan aangaan. We begrijpen dat deze problemen complex zijn, dat gemeenschappelijkheden vinden niet gemakkelijk is, en dat zelfs met een verkozen regering die uitdagingen moeilijk blijven. Maar, het zijn niettemin uitdagingen die uiteindelijk ons, de komende generaties, het meest gaan beïnvloeden. Het zou dan ook onrechtvaardig zijn om ons met zulke problemen op te zadelen terwijl ze vandaag kunnen worden aangepakt.

Het tweede probleem waar wij ook bezorgd over zijn, is het verlies van vertrouwen in ons democratisch systeem met als gevolg haar aftakelende legitimiteit. De eeuwige onenigheden en onderhandelingen zonder resultaat creëren als enige échte resultaat een verlies aan geloof in politieke oplossingen. Velen van ons hebben net voor de eerste keer gestemd en hopen de maatschappij ten goede te veranderen. Hoe kunnen wij op het politieke systeem blijven vertrouwen als haar actoren niet luisteren en weigeren een federale regering te vormen binnen een redelijke termijn ? We verwachten dat politiekers focussen op wat ons samenbrengt in plaats van lange partij-gebonden, tactische spelletjes te spelen. We verwachten dat ze concrete oplossingen naar voor schuiven die onze politieke voorkeuren reflecteren.

De nood om de belangen van ons land en haar mensen ter harte te nemen binnen een redelijke tijdsspanne om ervoor te zorgen dat België niet de grap van Europa wordt is groot. We spoeden u tot actie en vragen u een federale regering te vormen die deze crisis kan omvormen in een opportuniteit.

Het gebrek aan een federale regering hypothekeert onze toekomst en ondermijnt de democratie.

--------------------------------------

FRANÇAIS - LETTRE OUVERTE AUX ACTEURS/ACTRICES POLITIQUES BELGES

Chers acteurs/actrices politiques,

Pas de nouveau !

Cela fait maintenant un an que nous n’avons pas eu un gouvernement fédéral exerçant pleinement ses compétences. En plus de cela, depuis les élections de mai dernier, 6 mois sont passés sans que les partis ne parviennent à un accord concernant le futur de notre pays. Nous trouvons cela tout simplement inacceptable. Notre pays est dans un état d’incertitude entre gouvernements fédéraux. Il ne faut pas que cette situation devienne l'état normal de notre démocratie. Nous exhortons les politicien.ne.s à prendre leurs responsabilités, et à faire tout ce qui est en leur pouvoir pour former un gouvernement fédéral d’ici 2020.

Nous avons la ferme conviction que l’absence d’un gouvernement fédéral cause du tort à notre pays pour deux raisons principales.

Par nature, un gouvernement fédéral en affaires courantes ne peut pas proposer des mesures ambitieuses et efficaces. Devant travailler avec un budget saucissonné en 12èmes “provisoires”, il n’est pas en mesure de s’attaquer aux problèmes pressants qui doivent être résolus. La liste de ces problèmes est longue : les défis environnementaux, la crise des réfugiés, le déficit budgétaire grandissant, le vieillissement de la population, le maintien de réacteurs nucléaires sans aucune alternative viable et claire, etc. Les partis politiques doivent nous permettre d’avoir un gouvernement fédéral qui fonctionne, et prendre leurs responsabilités concernant ces grands défis. Nous comprenons que ces problèmes sont complexes, que trouver un terrain d’entente n’est pas facile, et que même avec un gouvernement élu ils restent difficiles à résoudre. Cependant, ces phénomènes auront essentiellement un impact sur nous, les générations futures. Ce serait donc injuste de nous laisser avec des problèmes considérables qui auraient pu être solutionnés aujourd’hui, mais pour lesquels le monde politique reste en carence, comme sur la touche

L’absence de gouvernement fédéral cause un deuxième problème différent mais aussi profond. Elle mine la crédibilité et la légitimité de notre démocratie fédérale belge et de ses institutions. Les désaccords et négociations sans issue ne font que générer une perte de confiance et un désintérêt envers notre système politique. Beaucoup d’entre nous viennent de voter pour la première fois de leur vie : nous aspirons à apporter des changements positifs à notre société. Comment pouvons-nous continuer à avoir confiance en notre système politique, si les acteurs de celui-ci ne nous écoutent pas et ne forment pas un nouveau gouvernement fédéral dans un laps de temps raisonnable ? On s’attend à ce que les politiciens se concentrent sur ce qui nous unit plutôt que de jouer à des jeux interminables et tactiques. On s’attend à ce qu’ils concentrent leur attention sur le compromis, et sur le fait de fournir des solutions concrètes qui reflètent nos préférences politiques.

Il y a un besoin urgent de commencer à prendre à coeur les intérêts de notre pays, et d’agir dans un laps de temps raisonnable pour s’assurer que la démocratie belge ne devienne pas la risée de l’Europe. Nous vous exhortons à agir rapidement, et à établir un gouvernement fédéral capable de réparer la crise à laquelle nous faisons face.

En bref, l’absence de gouvernement fédéral hypothèque notre avenir et mine la démocratie.

DEUTSCHE - OFFENER BRIEF AN BELGISCHE POLITIKER

Sehr geehrte Politiker,

Nicht schon wieder.

Es ist ein Jahr her, seit wir eine Regierung hatten, die ihre Befugnisse voll ausübte. Hinzu kommt, dass seit den Wahlen im vergangenen Mai sechs Monate vergangen sind, ohne dass die Parteien eine Einigung über die Zukunft unseres Landes erzielt haben. Wir finden das einfach inakzeptabel. Unser Land war in einem Zustand der Unsicherheit zwischen den Regierungen, und die Tatsache, dass diese Situation zu einem integralen Bestandteil unserer Demokratie wird, ist schockierend. Wir fordern unsere Politiker nachdrücklich auf, ihre Verantwortung zu übernehmen und alles in ihrer Macht Stehende zu tun, um bis Anfang 2020 eine Regierung zu bilden.

Wir sind fest davon überzeugt, dass das Fehlen einer Bundesregierung Schaden für
unser Land aus zwei Gründen verursacht.

Eine übervorsichtige Regierung kann naturgemäß keine weitreichenden, effizienten
und langfristigen Maßnahmen vorschlagen. Da sie je Monat mit einem 12tel des
Jahresbudgets arbeiten muss, ist sie nicht in der Lage, dringende Probleme zu berücksichtigen, die gelöst werden müssen. Die Liste dieser Probleme ist lang: die verschärften Umweltprobleme, die Flüchtlingskrise, das alarmierende Haushaltsdefizit, die Bevölkerungsalterung, das Vorhandensein von Kernreaktoren ohne klare Alternative usw. Die politischen Parteien sollten es uns ermöglichen, eine funktionierende Regierung zu haben, und sollten die Verantwortung für diese langjährigen Probleme übernehmen. Diese Phänomene werden uns, zukünftige Generationen, im Wesentlichen betreffen, und es wäre unfair, uns erhebliche Probleme zu hinterlassen, die heute hätten angegangen werden können.

Das zweite Problem, das wir hervorheben möchten, ist die mangelnde Glaubwürdigkeit und Legitimität unseres demokratischen Systems und unserer Institutionen. Diese endlosen Meinungsverschiedenheiten und Verhandlungen führen nur zu einem Vertrauensverlust und einem mangelnden Interesse an unserem politischen System. Viele von uns haben gerade zum ersten Mal in ihrem Leben gewählt und streben nach einer positiven Veränderung in unserer Gesellschaft. Wie können wir weiterhin an unser politisches System glauben, wenn die Akteure nicht auf uns hören und in angemessener Zeit keine neue Regierung bilden? Von Politikern wird erwartet, dass sie sich auf das konzentrieren, was uns verbindet, anstatt endlose und taktische Spiele zu spielen. Von ihnen wird erwartet, dass sie sich auf Kompromisse konzentrieren und konkrete Lösungen anbieten, die unsere politischen Präferenzen widerspiegeln.

Es ist dringend erforderlich, die Interessen unseres Landes zu berücksichtigen und
innerhalb einer angemessenen Frist zu handeln, um sicherzustellen, dass die belgische Demokratie nicht zum Gespött Europas wird. Wir fordern Sie dringend auf, rasch zu handeln und eine Regierung einzusetzen, die die Krise, mit der wir konfrontiert sind, beheben kann.

0 have signed. Let’s get to 500!