Stop Cheating on the Beatport Music Chart

0 hanno firmato. Arriviamo a 500.
MusicFree ha lanciato questa petizione e l'ha diretta a Beatport

ENG:

Dear Beatport, everyday lot of producers release new music and labels put their tracks on every music platforms including your site. Everyone hopes to see one of his tracks in a Beatport top 100 chart and it can happen of course! There’s a big opportunity to be featured if the track is good and supported by other people, it’s hard to find a producer with more than 2 tracks in the same chart, except in one genre: Funky/Groove/Jackin House. What happens in this chart is so disrespectful not only for your reputation as a site, but also for every producer who put his blood in a track and he dreams about a track in this chart. How is possible to see an artist with more than 5 alias having more than 20 tracks in the chart just because there are companies who buy for them tracks? This system is well known as MAFIA. And if you don’t change the rules of this game, you will keep losing credibility and destroying producers career. What we ask you is to be responsible and to check what is going on this chart, because we can not survive if there’s a mafia in this genre, especially after what happened in the world after covid. You should protect the rights of us producers, and be more serious as a company.

ITA:

Ogni giorno migliaia di producers producono musica e le labels caricano queste tracce su tutti i portali musicali. Ognuno spera di trovare una propria traccia in una chart di Beatport e questo può capitare spesso, se si produce qualcosa di bello e supportato da altri artisti, le probabilità di entrare in classifica sono elevate, è difficile infatti trovare più di 2 brani dello stesso artista nella stessa classifica, eccetto nel genre: Funky/Groove/Jackin House. Quello che accade in questa chart è una mancanza di rispetto non solo per la reputazione del vostro sito, ma anche per ogni producer che getta anche il suo sangue sulla traccia e che sogna di vedere un brano in classifica. Com’è possibile che un artista cambi più nomi per avere circa 20 tracce in una classifica che viene falsificata dalle compagnie che comprano tracce per queste persone. Questo sistema ha solamente un nome ed è MAFIA. Se non cambiate le regole perderete credibilità ed ammazzerete le carriere di numerosi artisti. Ciò che chiediamo è di essere responsabili e verificare ciò che sta succedendo in questa classifica, non si può sopravvivere con la mafia in questa classifica soprattutto dopo gli eventi mondiali di una pandemia. Proteggete i nostro diritti e siate più seri.

0 hanno firmato. Arriviamo a 500.