Close schools in Basel Stadt

0 have signed. Let’s get to 1,000!

[Eng] -- In the recent couple of weeks, the novel COVID-19 virus has impacted the majority of the European continent. Italy, who is the southern neighbor of Switzerland, is a hot spot for the virus, and recently shut down the entire Lombardy region, including Milan, from any persons entering or leaving the region. Also,the French region of Alsace Lorraine, which borders Basel, made the decision to close schools as well as a precautionary measure. Basel has recorded about 60 cases of infection, cancelled Fasnacht, and has suffered deaths resulting from the novel COVID-19 virus. Therefore we urge to close the schools/kindergarten/ Spielgruppe to avoid any further infections.

[DE] -- In den letzten Wochen hat das neuartige COVID-19-Virus die Mehrheit des europäischen Kontinents befallen. Italien, der südliche Nachbar der Schweiz, ist ein Hot Spot für das Virus und hat kürzlich die gesamte Region der Lombardei, einschließlich Mailand, vor Personen geschützt, die in die Region einreisen oder diese verlassen. Auch die französische Region Elsass-Lothringen, die an Basel grenzt, traf die Entscheidung, Schulen zu schließen, sowie eine Vorsichtsmaßnahme. Basel hat etwa 60 Infektionsfälle registriert, Fasnacht abgesagt und Todesfälle infolge des neuartigen COVID-19-Virus erlitten. Deshalb bitten wir dringend, die Schulen / den Kindergarten / die Spielgruppe zu schließen, um weitere Infektionen zu vermeiden.