0 have signed. Let’s get to 1,000!

WE DEMAND RELOCATION FOR 600 FAMILIES SURROUNDING THE PUEBLO VIEJO GOLD MINE.

The Pueblo Viejo Gold Mine, owned by Canadian companies Barrick Gold Corporation (60%) and Goldcorp Inc. (40%), began commercial production in 2012. Since then, community members of Las Piñitas, Las Lagunas, El Naranjo, and La Cerca who live beside the mine have expressed great concern regarding environmental devastation, which they believe has directly impacted their health and livelihoods.

According to community members the damages caused by the Pueblo Viejo Gold Mine include, but are not limited to,

-The pollution of local river sources

-The death of 2,200 livestock due to contamination

-Loss of over 80% of their cacao production

-Over 150 members of the community, children included, with lesions on their body which are allegedly consistent with cyanide contamination

-23 community members tested positive for dangerous levels of zinc, lead and chromium in their blood.

After years of attempts for dialogue with little response from the company, community members have taken direct action. Since the early hours of November 6th 2017, they have occupied space outside of Barrick Gold’s production site. They are armed with signs, pollution masks and their voices and have chained themselves to chairs, refusing to leave until the demands of relocation for 600+ families impacted by the project are met.

Although community members value their intimate connection to their ancestral land, they have come to the consensus that in order to live full, healthy lives they must be relocated to an area where they can, "drink water, breathe air and live peacefully." This is a process that must be done collaboratively with full input and approval by community members.

Barrick Gold claims to "maintain a fundamental respect
for the human rights of every individual and community affected
by its operations". If this is true, they will put the needs of communities before profit and listen to community members when they say "el agua vale mas que oro" ("water is worth more than gold").

Please sign the petition to tell Barrick Gold (60%) and Gold Corp (40%) that you support the communities demand for relocation!

________________________________________________________________

NOSOTROS EXIGIMOS LA REUBICACION DE MAS DE 600 FAMILIAS ALEDANAS A LA MINA DE ORO PUEBLO VIEJO.

La mina de oro de Pueblo Viejo, propiedad de las compañías Candiense Barrick Gold Corporation (60%) y Goldcorp Inc (40%), empezaron su producción comercial en 2012. Desde entonces, miembros de las comunidades Las Pinitas, Las Lagunas, EL Naranjo, y la cerca que habitan junto a la mina han expresado su gran preocupación acerca de la devastación ambiental, que ellos creen que ha impactado directamente su salud y su bienestar.

Según los miembros de las comunidades los danos causados por la mina de oro de Pueblo Viejo incluyen, pero no se limitan a lo siguiente:

-La contaminación de los ríos locales

-La muerte de 2,200 cabezas de ganado debido a la contaminación

-Pérdida de más del 80% de producción de cacao

-Más de 150 miembros de la comunidad, incluyendo niños, con lesiones en su cuerpo, que se presume coinciden con las lesiones producidas por contaminación por cianuro

-23 miembros de la comunidad alegan haber dado positivo a las pruebas de sangre, mostrando peligrosos niveles de zinc, plomo y cromo

Después de años de intentar el dialogar con la compañía, obteniendo pocos resultados, miembros de la comunidad han intervenido directamente. Desde las primeras horas de la mañana, el 6 de noviembre del 2017, ellos se han plantado en las afueras de la zona de producción de Barrick God. Están armados con pancartas, tapabocas y sus voces. Se han encadenado a las sillas, rehusándose a retirarse hasta que las demandas de reubicación para más de 600 familias impactadas por el proyecto sean cumplidas.

Aunque los miembros de la comunidad aprecian su íntima conexión con su tierra ancestral, ellos han llegado a la conclusión de que, para poder vivir una vida plena y saludable, deben ser reubicados a un área donde puedan “beber agua, respirar aire y vivir en paz". Esto es un proceso que debe llevarse a cabo en colaboración, participación y aprobación absoluta de los miembros de la comunidad.

Barrick gold aclama "mantener un respeto fundamental de los derechos humanos de cada individuo y de las comunidades afectadas por sus operaciones." Si es verdad, ellos pondran las necesidades de las comunidades sobre sus lucros y escuchar a los miembros de la comunidad cuando ellos digan "el agua vale mas que el oro".

¡Por favor firma esta petición para hacerle saber a Barrick Gold (60%) y a Goldcorp Inc. (40%) que tu apoyas la demanda de reubicación de las comunidades!

Today: Klaire is counting on you

Klaire Gain needs your help with “Barrick Gold: Relocate families surrounding the 'Pueblo Viejo' Mine in Dominican Republic”. Join Klaire and 614 supporters today.