Please help us to release José from detention!

0 have signed. Let’s get to 50,000!

My name is Claudia, and I am the mother of four daughters. Marina is 12 years old, Aidsa is 10 years old, Deyanira is 7 years old, and Gema is 3 years old. We live in Oakland, California. I have been José's partner since July 2012. I was a single mother for many years until I met him. We met in January 2011. We were friends for a year and a half and then decided to get together and be a family.

José has been detained in the West County Detention Facility since August 21, 2017. We have suffered for almost half a year because of his absence. My daughters are extremely sad and his detention at the ICE Detention Facility has affected us emotionally, mentally, and economically. Gema, our youngest daughter, has needed therapy since José was detained. She cries a lot in the evenings and wakes up crying, looking for her dad.

José is a very good person, son, brother, husband, and friend. He came to this country in 1999. Since then, he has worked hard to support an extended family. He has never had a criminal record and has paid taxes for 17 years since he arrived to this country. We don't want him to be deported. He has no family in Mexico because the entire family is here and this would cause us all to suffer deeply. The judge denied the bond at his first bond hearing in September 2017.

José has a court date for a bond hearing on Friday, February 16th at 9:00am. Please help support José's case by adding your signature to this petition. We hope that he will be released and return to our family. Thank you for your solidarity and support!

Ayúdanos a liberar a José de la detención!

Mi nombre es Claudia y yo soy la madre de cuatro hijas. Marina tiene 12 años, Aidsa tiene 10 años, Deyanira tiene 7 años y Gema tiene 3 años. Vivimos en Oakland, California. He sido pareja de José desde el 2012 de julio. Yo fui madre soltera por muchos años hasta que lo conocí a él. Nos conocimos en enero del 2011. Fuimos amigos durante un año y medio y luego decidimos juntarnos y ser una familia.

José ha sido detenido en West County Detention Center desde el 21 de agosto de 2017. Hemos sufrido mucho durante casi medio año por su ausencia. Mis hijas están muy tristes y su detención en el centro de detención de ICE nos ha afectado mucho emocionalmente, mentalmente y económicamente. Gema, nuestra hija menor, ha necesitada terapia desde que José fue detenido. Llora mucho por las noches y se despierta llorando, buscando a su padre.

José es muy buena persona, hijo, hermano, esposo e amigo. Llegó a este país en 1999 y desde entonces se ha trabajado mucho para apoyar a una familia numerosa incluyendo muchos familares e amigos. Nunca ha tenido antecedentes criminales y ha pagado todos los impuestos anualmente desde que llegó en 1999. No queremos que José sea deportado. Él no tiene familia en México porque todos están acá y esto nos hará sufrir profundamente.

José tiene una cita en la corte de fianza el viernes, 16 de febrero a las 9:00AM. Por favor ayude a apoyar el caso de José añadiendo su firma a esta petición. Nosotros esperamos que el regrese pronto a nuestra familia. ¡Gracias por su solidaridad y apoyo!

Today: claudia is counting on you

claudia mercado needs your help with “Barbara Lee: Please help us to release José from detention!”. Join claudia and 38,174 supporters today.