Regular maintenance plan of the northern road of Fuerteventura

0 hanno firmato. Arriviamo a 1.500.
Più firme aiuteranno questa petizione a destare l'interesse dei media locali. Aiuta a portare questa petizione a 1.500 firme!
Fuerteventura.Surf ha lanciato questa petizione e l'ha diretta a Ayuntamiento de La Oliva

Fuerteventura is a wonderful island, which attracts tourists and sportsmen from all over Europe. Its roads cross impressive landscapes full of volcanoes, sand dunes and incredible beaches.

One of these paths is the north track, which connects Corralejo with El Cotillo. It is a much loved and famous road not only among tourists but also among locals who practice water sports such as surfing, kitesurfing, windsurfing or fishing. Many tourists also cross it to enjoy the incredible nature that Fuerteventura offers.

On occasion, the municipality repair the dirt track, above all the section that goes from Corralejo to Majanicho (in the centre of the route). The second section that goes up to El Cotillo is full of holes that hinder the passage of locals and tourists. The conditions of the road make it a very dangerous one.

At the moment, in the proximity of Caleta Beatriz there is a section in which one runs the risk of destroying the car. Holes of more than one meter block the entire road.

Near Punta Gorda there is a real sand trap that has left dozens of damaged cars. Only the citizens, who really live that road, could in some way fix it, placing stones to indicate the danger.

We believe that clean and efficient roads are part of the postcard tourists take home after visiting our beautiful island.

For these reasons, we ask the town council of La Oliva for a regular maintenance plan of the northern road.

ESPANOL

Fuerteventura es una isla maravillosa, que atrae a turistas y deportistas de toda Europa. Sus carreteras atraviesan impresionantes paisajes llenos de volcanes, dunas de arena e increíbles playas.

Uno de estos caminos es la pista norte, que une Corralejo con El Cotillo. Es una carretera muy querida y famosa no solo entre los turistas sino también entre los lugareños que practican deportes acuáticos como el surf, el kitesurf, el windsurf o la pesca. Muchos turistas también la atraviesan para disfrutar de la increíble naturaleza que ofrece Fuerteventura.

Este camino de tierra se arregla ocasionalmente, sobre todo el tramo que va de Corralejo a Majanicho (en el centro de la ruta) mientras que el segundo tramo que sube a El Cotillo se deja lleno de agujeros que dificultan el paso de locales y turistas, además de ser muy peligroso.

De momento, en las inmediaciones de Caleta Beatriz hay un tramo en el que corre uno el riesgo de destrozar el coche. Agujeros de más de un metro obstruyen toda la calzada.

A la altura de Punta Gorda hay una verdadera trampa de arena que ha dejado a decenas de coches averiados y sólo la intervención de los ciudadanos, que de verdad viven esa carretera, ha permitido arreglar de alguna forma el camino, colocando piedras para señalar el peligro.

Creemos que carreteras cuidadas y eficientes sean parte de la postal que se llevan los turistas que visitan nuestra hermosa isla.

Por estas razones solicitamos al municipio de La Oliva un plan de mantenimiento regular de la vía del norte.

0 hanno firmato. Arriviamo a 1.500.