Transparencia en Bicing

0 have signed. Let’s get to 100!

La idea de un servicio de alquiler de bicicletas públicas en la ciudad de Barcelona es excelente como concepto pero lamentablemente llevado a la practica deja mucho que desear.

El servicio Bicing de Barcelona esta sobrepasado de usuarios, las bicis están en muy mal estado al igual que las estaciones. Hay algunas estaciones en las que nunca hay bicis y otras siempre llenas. La app que tienen solo hace perder el tiempo ya que no es información en tiempo real.

Los cargos por penalizaciones de mal uso son excesivos e injustificados.

El 98% de las veces es por mal funcionamiento de las estaciones al devolver la bici.

Que se penalice al usuario cuando ha devuelto la bici por no haber llamado por teléfono para registrar una incidencia es ridículo cuando la bici ha quedado en la estación.

251 Euros por uso indebido sin tener en cuenta los descargos es un claro ejemplo de abuso de poder de una empresa para con sus usuarios.

Necesitamos mas transparencia de parte Bicing y que escuchen nuestros reclamos

Cual es la totalidad de usuarios del servicio?

Que cantidad de bicis tienen disponibles?

Cual es el numero optimo de usuarios en base a las bicis disponibles?

Que están haciendo para mejorar su sistema informático?

Monto de las penalidades antes de firmar el contrato.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

ENGLISH

The idea of a bicycle sharing system in Barcelona is great on paper but the develop of it in the city It's close to pathetic

Bicing Barcelona has way too many users. The bikes are shattered the same as the docking Stations. Some stations never have any availability and some others are packed and is impossible to park your bike. The mobile app they have is useless because data is not accurate nor updated. It's a waste of time.

Penalty charges for incorrect use of a bike are excesive and outragous.

98% of the times they are due to malfunctioning stations when returning bikes.

Fining users for returning theirs bikes and not calling to said they return it when the bike was returned properly on the station, is insane!

Penalties up to 251 euros without hearing any reason from the user is an aggresive and bully move from the company towards its users.

We need more transparency from Bicing and we need for them to hear our complaints and improve the quality of the service they offer.

How many users the service has?

How may Bikes?

What is the ratio of users/bikes for the service not to be overflowed?

What efforts are they doing to try to improve the computer system used on the stations and the stations not to be so faulty?

list of the how much they will charge us in case of incorrect use of the service.

Today: SoL is counting on you

SoL N needs your help with “Ayuntamiento de Barcelona: Transparencia en Bicing”. Join SoL and 34 supporters today.