Petition Closed

Aturau la privatització del far de Portocolom

VOLEM EL FAR PÚBLIC I OBERT A TOTHOM

El far és l’edifici més emblemàtic del paisatge urbà i marítim de Portocolom. Es tracta d’un edifici de gran bellesa situat a un punt clau del port. El seu valor patrimonial, arquitectònic, cultural i natural està molt per damunt de càlculs monetaris. L’Autoritat Portuària però, vol privatitzar-lo, obrint la porta a la seva conversió en hotel privat.

Després de 152 anys d’història, el far és un símbol fixat a la retina de residents i visitants. El nom i la imatge de Portocolom van lligats al seu far. No és admissible que es privatitzi i es converteixi en un hotel per uns pocs privilegiats.

El far de Portocolom està en bon estat de conservació i actualment està habitat per una família de farolers. Si en el futur ja no ha de ser així, aprofitem l’avinentesa per avançar (no per retrocedir) i fer-lo encara més públic: de públic restringit a públic obert.

Per això demanam que el far de Portocolom continuï essent públic i estigui obert, que l’edificació sigui degudament conservada i protegida en el seu aspecte arquitectònic actual, i que faci un servei social i ciutadà com a museu de la mar o aula educativa.

El turisme ja ha cremat molts de llocs costaners, cal preservar el far i els seus usos actuals. Per això volem el far públic i obert a tothom!

This petition was delivered to:
  • Autoritat Portuària de les Illes Balears

Salvem Portocolom started this petition with a single signature, and now has 751 supporters. Start a petition today to change something you care about.