0 have signed. Let’s get to 200!

It is important because a big number of the Amazigh people have been celebrating it the same date through all North Africa since ages. Berber communities all over the world still keep up with the tradition, Google could help the opressed people of the Amazigh get some world recognition of one of the most distinguished aspects of their culture while the authorities of their countries keep ignoring their identity. A doodle saying happy new year in the berber language would really help.

C'est important car un grand nombre des peuples amazighs ont longtemps célébré Yennayer à la même date, partout en Afrique du Nord, depuis des siècles. Les communautés berbères à travers le monde maintiennent toujours la tradition, Google pourrait aider le peuple opprimé du monde Amazigh à obtenir une sorte de reconnaissance mondiale de l'un des aspects les plus distingués de sa culture, pendant que les autorités de leur pays continuent à ignorer leur identité. Un doodle pour dire  Bonne année en langue berbère (nous) aiderait beaucoup. (pour comprendre ce que c'est qu'un doodle: http://www.google.com/doodles/)

Today: perreira is counting on you

perreira achour needs your help with “Ask Google to issue a new doodle to celebrate Yennayer every 12th of january with the Amazigh people all over the world.”. Join perreira and 183 supporters today.