STOP HOT CAR BABY DEATHS

0 have signed. Let’s get to 200!

On Wednesday 02/28/2018, my life was changed in 5 minutes. Within 5 minutes of having arrived to a nail salon, I instantly took on the role of attempting to revive a 1-year old boy, something I thought I would never have to experience. I arrived at a nail salon in Miami, and I saw a mother run out to the back with her phone in her hand. She had just received a call that her son had not made it to his daycare. She panicked and ran immediately to her car to start searching for her child. As she opened the door of the vehicle, she realized there laid the baby's lifeless body. The end result, as some of us may know, was nothing good. I am here today petitioning for change. Around the country, we have seen this new phenomenon of parents accidentally forgetting their children in the vehicles due to being preoccupied mentally, emotionally, or physically. IT HAS TO END! I believe that smartphones should have a push notification system that is presented at the initial start-up of any phone, and is specific for those with children. Similar to Apple's "PARKED CAR UPDATE", this notification should activate when the car is parked and notify users to check their passenger seats before exiting the vehicle. It's a shame that this has occurred much too frequently, but an alert similar to the AMBER ALERT that does not turn off until attended to, can perhaps save our babies. It is cost-effective for mobile phone manufacturers AND consumers because it should be a feature available upon initial start-up of the device and gives parents an alternative to buying SMART carseats. The notification can be personalized with pictures uploaded my parents to give it a more personal touch and immediate response.

******************EN ESPAÑOL******************

El miércoles 28/02/2018, mi vida cambió en 5 minutos. A los 5 minutos de haber llegado a un salón de manicura, de inmediato asumí el papel de intentar revivir a un niño de 1 año, algo que pensé que nunca tendría que experimentar. Llegué a un salón de uñas en Miami, y vi a una madre salir corriendo a la parte posterior con su teléfono en la mano. Ella acababa de recibir una llamada que su hijo no había llegado a su guardería. Entró en pánico y corrió inmediatamente hacia su automóvil para comenzar a buscar a su hijo. Cuando abrió la puerta del vehículo, se dio cuenta de que allí estaba el cuerpo sin vida del bebé. El resultado final, como algunos de nosotros sabrá, no fue nada bueno. Estoy aquí hoy solicitando un cambio. En todo el país, hemos visto este nuevo fenómeno de padres que accidentalmente olvidan a sus hijos en los vehículos debido a que están preocupados mental, emocional o físicamente. ¡TIENE QUE TERMINAR! Creo que los teléfonos inteligentes deben tener un sistema de notificaciones automáticas después de parar el carro en el parqueo, y en específico para aquellos con niños. De forma similar a la "ACTUALIZACIÓN DEL AUTOMÓVIL ESTACIONADO" de Apple, esta notificación debe activarse cuando el automóvil está estacionado y notificar a los usuarios que revisen los asientos de los pasajeros antes de salir del vehículo. Es una lástima que esto haya ocurrido con demasiada frecuencia, pero una alerta similar a la ALERTA AMBAR que no se apaga hasta que se atiende, tal vez pueda salvar a nuestros bebés. Es barato para los fabricantes de teléfonos móviles Y los consumidores, ya que debe ser una característica disponible al momento de la primera puesta en marcha del dispositivo y ofrece a los padres una alternativa en ves de una compra de asientos de coche SMART. La notificación se puede personalizar con imágenes de el/los bebe para darle un toque más personal y una respuesta inmediata.

Today: Alexis is counting on you

Alexis Perez needs your help with “Apple: STOP HOT CAR BABY DEATHS”. Join Alexis and 129 supporters today.