Support Venezuela's last chance for democracy!

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 1.500!

The people of Venezuela is currently struggling to survive a humanitarian disaster. The country suffers from the world's highest inflation, which is estimated will reach ten million percent (10,000,000%) this year, an acute food crisis, lack of medicines and a total collapse of the health system. This has led, among other things, to a refugee crisis never seen before in Latin America where at least an estimated three million (3,000,000) people has fled since 2014.

We are a group of non-profit organizations and citizens who would like the EU to join the countries that are firmly recognizing Juan Guaidó as acting President in Venezuela until new free, fair and transparent elections can take place.

On 10 th January 2019, Nicolás Maduro sworn himself for a second term based on fraudulent elections held last year the results of which were rejected by the world at large including the EU itself. Since the results were void, Maduro’s presidential mandate expired on 10 th January. The country's constitution (Art. 233) establishes that in the absence of a legitimate president, the President of the National Assembly (Mr Juan Guaido) shall act as Interim president. It is on that capacity, and exercising the authority granted by Articles 333 and 350 which call all Venezuelans to defend the Constitution and the Rule of Law, that Guaido assumed the role of interim President.

Venezuela's National Assembly is the only legitimate and last remaining democratically elected institution in the country and Mr Guaido has the full
support of millions of Venezuelans who are resisting a cruel dictatorship and looking for ways to restore democracy peacefully. We fully support Mr Guaido’s plans for a transitional government and free elections.

We are grateful for the support that the EU has expressed to the Venezuelan people. Given the urgency of the situation, we would like to ask the EU to express firm support to Juan Guaido, as interim president of Venezuela until free and transparent elections are held.

Juan Guaidó and the National Assembly’s proposal for a transitional government followed by free and transparent elections is Venezuela's last chance to resolve the institutional and political crisis peacefully and democratically.

Oslo, January 30th , 2019

The Norwegian Venezuelan Justice Alliance (NorVen Alliance)

¡Apoya la última oportunidad de Venezuela para la democracia!

La mayoría de los venezolanos actualmente luchan por sobrevivir en un desastre humanitario. El país sufre la inflación más alta del mundo, que se estima alcanzará los diez millones por ciento (10,000,000%) este año, una crisis alimentaria aguda, falta de medicamentos y un colapso total del sistema de salud. Esto, entre otras cosas, ha llevado a una crisis de refugiados nunca antes vista en América Latina, donde al menos tres millones de personas han huido desde 2014.

Somos un grupo de organizaciones sin fines de lucro y ciudadanos venezolanos y noruegos que desean instar a la Unión a unirse a los países que reconocen inequívocamente a Juan Guaidó como Presidente interino de Venezuela.
El pasado 10 de enero de 2019, Maduro se juramentó para un segundo mandato en base a elecciones fraudulentas que casi todos los países (incluyendo la propia UE) rechazaron. No habiéndose reconocido los resultados de la reelección, el mandato de Maduro expiro efectivamente el 10 de Enero. Nuestra Constitución establece en su Art. 233 que si no existe un presidente legítimo, el Presidente de la Asamblea Nacional (Juan Guaidó) debe actuar como Presidente Interino. Es en tal capacidad, y en ejercicio de la facultad que confieren los artículos 333 y 350 a todo venezolano a tomar medidas para asegurar la vigencia de la Constitución y la preservación del Estado de Derecho, que Guaidó ha asumido la presidencia de Venezuela con carácter interino.

La Asamblea Nacional de Venezuela es la única institución legítima y la última en ser elegida democráticamente en el país y Juan Guaidó goza con el respaldo de millones de venezolanos que siguen resistiéndose a vivir en dictadura y que luchan por recuperar la democracia en forma pacifica y ajustada a derecho. Los venezolanos respaldamos la propuesta de Guaidó de formar un gobierno de transición para convocar elecciones libres y transparentes.
Agradecemos enormemente a la Unión Europea el respaldo expresado al pueblo venezolano y a Guaidó como Presidente de la Asamblea Nacional y respetuosamente solicitamos que, en virtud de la urgencia del caso, reconozca también firmemente su legitimidad como Presidente interino de Venezuela hasta que se celebren elecciones justas, libres y transparentes.

La propuesta de Juan Guaidó y la Asamblea Nacional es la última oportunidad de Venezuela para resolver la crisis institucional y política de manera pacífica y democrática.

Oslo, 30 de Enero de 2019
The Norwegian Venezuelan Justice Alliance (NorVen Alliance)

Hoy: The Norwegian Venezuelan Justice Alliance cuenta con tu ayuda

The Norwegian Venezuelan Justice Alliance necesita tu ayuda con esta petición «Antonio Tajani: Support Venezuela´s last chance for democracy!». Únete a The Norwegian Venezuelan Justice Alliance y 1.278 personas que ya han firmado.