To establish a Criminal Court to enforce accountability and the application of justice.

0 personas firmaron. ¡Ayuda a conseguir 5,000!

I. English

II. Français

III. Italiano

IV. Español

V. 中国

VI. русский

VII. العربي

VIII. Portugues

I.

Roberto Scarpinato proposes to the United Nations Organization that a Special Criminal Court be established to enforce accountability and the application of justice in MEXICO, since according to the General Prosecutor of Palermo, Italy Roberto Scarpinato, Mexico does not have the sufficient resources, neither necessary to face the drug trafficking and the organized crime.

The proposal was even made to carry out a global collection of signatures so that the General Assembly of the United Nations could create an ad hoc Criminal Court that could follow up on this type of crime in Mexico.

The proposal was put on the table during a round held in Geneva, Switzerland, in the framework of the Film Festival and International Forum of Human Rights (March 2016). Where was expressed the importance of the UN to support Mexico to help the country's healthy forces, and help implement the enforcement of justice in Mexico.

Enforced disappearances, crimes derived from drug trafficking, massacres, murders of journalists, massive violations of human rights, financial crimes and other scourges in the country must be stopped by the courts. Therefore, an International Tribunal could be very useful to apply the corresponding sanctions to those who break the law.

All this is derived from the screening of the film "Cartel Land", a documentary that portrays the reality that is experienced in the state of Michoacán with the creation of self-defense groups that emerged in order to protect themselves from abuse that the drug traffickers committed in their territories. The screening served as a setting to reflect on the consequences of the operation of organized crime and its repercussions.

In addition, the importance of dealing with these crimes was explained, since the narco not only operates in terms of organized crime and violence, but also has managed to infiltrate the financial systems generating a "mafia capitalism of great proportions".

II.

Roberto Scarpinato propose à l'Organisation des Nations Unies de créer une Cour Pénale Spéciale pour faire respecter la justice et l'application de la justice au Mexique, puisque selon le Procureur Général de Palerme, l'Italie Roberto Scarpinato, le Mexique n'a pas les ressources suffisantes, ni nécessaire pour faire face au trafic de drogue et au crime organisé.

La proposition a même été faite de procéder à une collecte mondiale de signatures afin que l'Assemblée générale des Nations Unies puisse créer une Cour pénale ad hoc qui pourrait assurer le suivi de ce type de crime au Mexique.

La proposition a été mise sur la table lors d'une réunion organisée à Genève, en Suisse, dans le cadre du Festival du film et du Forum international des droits de l'homme (mars 2016). Où a été exprimée l'importance de l'ONU pour soutenir le Mexique pour aider les forces saines du pays, et aider à mettre en œuvre l'application de la justice au Mexique.

Les disparitions forcées, les crimes issus du trafic de drogue, les massacres, les assassinats de journalistes, les violations massives des droits de l'homme, les crimes financiers et autres fléaux dans le pays doivent être arrêtés par les tribunaux. Par conséquent, un tribunal international pourrait être très utile pour appliquer les sanctions correspondantes à ceux qui enfreignent la loi.

Tout cela est dérivé de la projection du film "Cartel land", un documentaire qui dépeint la réalité qui est vécue dans l'état de Michoacán avec la création de groupes d'autodéfense qui ont émergé afin de se protéger contre les abus que les trafiquants de drogue commis sur leurs territoires. La projection a servi de cadre pour réfléchir aux conséquences du fonctionnement du crime organisé et à ses répercussions.

En outre, l'importance de traiter ces crimes a été expliquée, puisque le narco opère non seulement en termes de crime organisé et de violence, mais a également réussi à infiltrer les systèmes financiers générant un «capitalisme mafieux de grandes proportions».

III.

Roberto Scarpinato propone all'Organizzazione delle Nazioni Unite l'istituzione di una Corte penale speciale per far rispettare la responsabilità e l'applicazione della giustizia in Messico, poiché secondo il procuratore generale di Palermo, Roberto Scarpinato, in Messico, non dispone delle risorse sufficienti, né è necessario affrontare il traffico di droga e il crimine organizzato.

La proposta è stata persino presa per realizzare una raccolta globale di firme affinché l'Assemblea Generale delle Nazioni Unite potesse creare una Corte penale ad hoc che potrebbe dare seguito a questo tipo di crimine in Messico.

La proposta è stata presentata durante una tornata a Ginevra, in Svizzera, nell'ambito del Festival del cinema e del Forum internazionale dei diritti umani (marzo 2016). Dove è stata espressa l'importanza dell'ONU per sostenere il Messico per aiutare le forze sane del paese e contribuire ad attuare l'applicazione della giustizia in Messico.

Le sparizioni forzate, i crimini derivati ​​dal traffico di droga, i massacri, gli omicidi di giornalisti, le massicce violazioni dei diritti umani, i crimini finanziari e altri flagelli nel paese devono essere fermati dai tribunali. Pertanto, un Tribunale internazionale potrebbe essere molto utile per applicare le sanzioni corrispondenti a coloro che infrangono la legge.

Tutto questo è derivato dalla proiezione del film "Cartel land", un documentario che ritrae la realtà vissuta nello stato di Michoacán con la creazione di gruppi di autodifesa emersi per proteggersi dagli abusi che i trafficanti di droga impegnati nei loro territori. La proiezione è servita come scenario per riflettere sulle conseguenze dell'operazione della criminalità organizzata e le sue ripercussioni.

Inoltre, è stata spiegata l'importanza di trattare questi crimini, poiché il narco non opera solo in termini di criminalità organizzata e violenza, ma è anche riuscito a infiltrarsi nei sistemi finanziari generando un "capitalismo mafioso di grandi proporzioni".

IV.

Roberto Scarpinato propone a la Organización de las Naciones Unidas que se establezca un Tribunal Penal Especial para hacer cumplir la responsabilidad y la aplicación de la justicia en México, ya que según el Fiscal General de Palermo, Italia Roberto Scarpinato, México no cuenta con los recursos suficientes ni necesarios enfrentar el narcotráfico y el crimen organizado.

Incluso se propuso llevar a cabo una recopilación global de firmas para que la Asamblea General de las Naciones Unidas pudiera crear una Corte Penal ad hoc que pudiera dar seguimiento a este tipo de delitos en México.

La propuesta se puso sobre la mesa durante una ronda celebrada en Ginebra, Suiza, en el marco del Festival de Cine y el Foro Internacional de Derechos Humanos (marzo de 2016). Donde se expresó la importancia de la ONU para ayudar a México a ayudar a las fuerzas sanas del país y ayudar a implementar la aplicación de la justicia en México.

Las desapariciones forzadas, los delitos derivados del tráfico de drogas, las masacres, los asesinatos de periodistas, las violaciones masivas de los derechos humanos, los delitos financieros y otros flagelos en el país deben ser detenidos por los tribunales. Por lo tanto, un Tribunal Internacional podría ser muy útil para aplicar las sanciones correspondientes a quienes violan la ley.

Todo esto se deriva de la proyección de la película "Tierra de Carteles", un documental que retrata la realidad que se vive en el estado de Michoacán con la creación de grupos de autodefensas que surgieron para protegerse del abuso que los narcotraficantes comprometidos en sus territorios. La proyección sirvió como un escenario para reflexionar sobre las consecuencias de la operación del crimen organizado y sus repercusiones.

Además, se explicó la importancia de lidiar con estos crímenes, ya que el narco no solo opera en términos de crimen organizado y violencia, sino que también ha logrado infiltrarse en los sistemas financieros generando un "capitalismo mafioso de grandes proporciones".

V.

根据意大利巴勒莫总检察长的说法,罗伯托·卡西皮纳托向联合国组织建议设立一个特别刑事法院,以强制问责和实施司法公正,因为墨西哥的罗伯托·卡斯皮诺纳托意大利没有足够的资源,面对毒品贩运和有组织犯罪。

该提案甚至提出要进行全球签名的收集,以便联合国大会可以设立一个特设刑事法院,以便在墨西哥跟进这种类型的犯罪。

在电影节和国际人权论坛(2016年3月)的框架内,该提案在瑞士日内瓦举行的一轮圆桌会议上提出。有人表示联合国支持墨西哥帮助该国的健康力量并帮助执行墨西哥司法的重要性。

法院必须制止强迫失踪,贩毒所造成的罪行,大屠杀,记者谋杀,大规模侵犯人权,金融犯罪和其他祸害。因此,国际法庭对违法者实施相应的制裁可能非常有用。

所有这一切都源自电影“卡特尔之地”的放映,这部纪录片描绘了米却肯州所经历的现实情况,并创建了自卫团体,以期保护自己免受滥用毒品贩子在他们的领土犯下。这次审查是反映有组织犯罪活动的后果及其影响的背景。

此外,解释了处理这些罪行的重要性,因为毒品不仅在有组织犯罪和暴力方面运作,而且设法渗透到产生“大量黑手党资本主义”的金融体系中。

VI.

Роберто Скорпитано предлагает Организации Объединенных Наций создать специальный уголовный суд для обеспечения подотчетности и применения правосудия в Мексике, поскольку, по словам генерального прокурора Палермо, Италии Роберто Скарпинато, Мексика не располагает достаточными ресурсами, сталкиваются с незаконным оборотом наркотиков и организованной преступностью.

Предложение было даже сделано для проведения глобального сбора подписей, с тем чтобы Генеральная Ассамблея Организации Объединенных Наций могла создать специальный уголовный суд, который мог бы следить за этим видом преступлений в Мексике.

Это предложение было внесено в таблицу во время раунда, проходившего в Женеве, Швейцария, в рамках кинофестиваля и Международного форума по правам человека (март 2016 года). Там, где было выражено важное значение ООН для поддержки Мексики в оказании помощи здоровым силам страны и содействия осуществлению правосудия в Мексике.

Принудительные исчезновения, преступления, связанные с незаконным оборотом наркотиков, массовые убийства, убийства журналистов, массовые нарушения прав человека, финансовые преступления и другие бедствия в стране, должны быть прекращены судами. Поэтому Международный трибунал может быть очень полезен для применения соответствующих санкций к тем, кто нарушает закон.

Все это происходит от экранизации фильма «Земля картеля», документального фильма, в котором изображена реальность, которая переживается в штате Мичоакан, с созданием групп самообороны, которые возникли, чтобы защитить себя от злоупотреблений, которые торговцы наркотиками совершенных на их территориях. Экзамен послужил поводом для размышлений о последствиях деятельности организованной преступности и ее последствиях.

Кроме того, было объяснено важное значение борьбы с этими преступлениями, поскольку нарколог не только действует с точки зрения организованной преступности и насилия, но и сумел проникнуть в финансовые системы, создающие «мафиозный капитализм больших размеров».

VII.

يقترح روبرتو سكاربيناتو على منظمة الأمم المتحدة إنشاء محكمة جنائية خاصة لفرض المساءلة وتطبيق العدالة في المكسيك ، لأن المدعي العام في باليرمو ، إيطاليا روبرتو سكاربناتو ، لا يملك الموارد الكافية في المكسيك ، مواجهة تهريب المخدرات والجريمة المنظمة.

بل إن هذا الاقتراح قد طُلب لتنفيذ مجموعة عالمية من التوقيعات حتى تتمكن الجمعية العامة للأمم المتحدة من إنشاء محكمة جنائية مخصصة يمكنها متابعة هذا النوع من الجرائم في المكسيك.

طرح الاقتراح على الطاولة خلال جولة عقدت في جنيف ، سويسرا ، في إطار مهرجان الأفلام والمنتدى الدولي لحقوق الإنسان (مارس 2016). حيث تم الإعراب عن أهمية دعم الأمم المتحدة للمكسيك لمساعدة قوى البلاد الصحية ، والمساعدة في تنفيذ إنفاذ العدالة في المكسيك.

ويجب أن توقف المحاكم عمليات الاختفاء القسري والجرائم المتأتية من الاتجار بالمخدرات والمذابح وقتل الصحفيين والانتهاكات الجسيمة لحقوق الإنسان والجرائم المالية والويلات الأخرى في البلاد. لذلك ، قد تكون المحكمة الدولية مفيدة للغاية لتطبيق العقوبات المناظرة على من يخالف القانون.

كل هذا مستمد من عرض فيلم "كارتل لاند" ، وهو فيلم وثائقي يصور الواقع الذي تم اختباره في ولاية ميتشواكان مع إنشاء مجموعات الدفاع عن النفس التي ظهرت لحماية أنفسهم من الإساءة التي يتاجر بها تجار المخدرات. ارتكبت في أراضيها. خدم الفحص كإعداد للتفكير في النتائج المترتبة على تشغيل الجريمة المنظمة وتداعياتها.

بالإضافة إلى ذلك ، تم شرح أهمية التعامل مع هذه الجرائم ، لأن المخدرات لا تعمل فقط من حيث الجريمة المنظمة والعنف ، ولكنها تمكنت أيضًا من اختراق الأنظمة المالية التي تولد "رأسمالية مافيا ذات أبعاد كبيرة".

VIII.

Roberto Scarpinato propõe à Organização das Nações Unidas que uma Corte Criminal Especial seja criada para garantir a prestação de contas e a aplicação da justiça no México, já que segundo o Procurador Geral de Palermo, Itália, Roberto Scarpinato, o México não possui recursos suficientes, nem necessários enfrentar o tráfico de drogas e o crime organizado.

A proposta foi feita até mesmo para realizar uma coleção global de assinaturas para que a Assembléia Geral das Nações Unidas pudesse criar um Tribunal Penal ad hoc que pudesse acompanhar este tipo de crime no México.

A proposta foi colocada na mesa durante uma rodada realizada em Genebra, na Suíça, no âmbito do Festival de Cinema e Fórum Internacional dos Direitos Humanos (março de 2016). Onde foi expressa a importância da ONU para apoiar o México para ajudar as forças saudáveis ​​do país e ajudar a implementar a aplicação da justiça no México.

Desaparecimentos forçados, crimes derivados de tráfico de drogas, massacres, assassinatos de jornalistas, violações maciças de direitos humanos, crimes financeiros e outros flagelos no país devem ser impedidos pelos tribunais. Portanto, um Tribunal Internacional poderia ser muito útil para aplicar as sanções correspondentes àqueles que infringirem a lei.

Tudo isso é derivado da exibição do filme "Cartel land", um documentário que retrata a realidade vivida no estado de Michoacán com a criação de grupos de autodefesa que emergiram para se proteger de abusos que os traficantes de drogas cometidos em seus territórios. A triagem serviu de cenário para refletir sobre as conseqüências do funcionamento do crime organizado e suas repercussões.

Além disso, a importância de lidar com esses crimes foi explicada, uma vez que o narcotraficante não apenas opera em termos de crime organizado e violência, mas também conseguiu se infiltrar nos sistemas financeiros gerando um "capitalismo mafioso de grandes proporções".

Hoy: Jorge cuenta con tu ayuda

Jorge Huacuja necesita tu ayuda con esta petición «Antonio Guterres: Secretary-General of the United Nations : We ask To establish a Criminal Court to enforce accountability and the application of justice in Mexico.». Súmate a Jorge y 4,019 persona que han firmado hoy.