Expel Saudis from U.N. Human Rights Council

0 have signed. Let’s get to 500!

We oppose the U.N.'s election of Saudi Arabia to its Human Rights Council. That's asking the fox to guard the henhouse.

The world's worst regimes should not be allowed to hijack human rights to shield their atrocities.

By bombing schools and hospitals in Yemen, while at home subjugating women, trampling religious freedom, oppressing minorities, and imprisoning innocent human rights activist and blogger Raif Badawi, Saudi Arabia demonstrates why the U.N. should NEVER have elected this oppressive regime.

Article 8 of the Council's founding resolution provides that member states can be removed for gross and systematic violations of human rights. More than ever, it's time to finally remove Saudi Arabia.

L’ONU a récemment voté la réélection de l’Arabie saoudite à son Conseil des Droits de l’Homme fort de 47 nations pour le mandat 2017-2019.

En bombardant des écoles et des hôpitaux au Yémen, tout en soumettant les femmes dans son propre pays, ainsi qu’en piétinant la liberté de religion, en oppressant les minorités, et en emprisonnant les défenseurs des droits de l’homme innocents et le blogueur Raif Badawi, l’Arabie saoudite a su démontrer pourquoi l’O.N.U. n’aurait JAMAIS dû élire ce régime oppressif.

Et n’aurait jamais dû non plus placer, en 2015, l’Arabie saoudite à la tête du comité qui choisit les experts des droits de l’homme de l’ONU. De permettre à l’Arabie saoudite de décider de qui enquêtera sur la violence contre les femmes et sur la détention arbitraire revient à demander au renard de veiller sur le poulailler.

L’article 8 de la résolution fondatrice du Conseil stipule que les États membres peuvent être destitués pour violations abjectes et systématiques des droits de l’homme. Plus que jamais, il est grand temps de destituer l’Arabie saoudite.

Today: UN Watch is counting on you

UN Watch needs your help with “antonio guterres: Expel Saudi regime from U.N. Human Rights Council”. Join UN Watch and 211 supporters today.