Petition Closed

Mr le Maire de Lvov: Nous dénonçons la profanation du Mémorial du Ghetto de Lvov

This petition had 139 supporters

Le mémorial du Ghetto de Lvov (Lemberg) vandalisé / Lvov Ghetto Memorial vandalized

Des vandales non-identifiés ont aspergé le mémorial du Ghetto de Lvov de plusieurs litres de peinture verte. Le mémorial a été érigé en 1992 à la mémoire des dizaines de milliers de Juifs locaux ou de réfugiés juifs 1939-1941, victimes de la Shoah.

En juin 1941, approximativement 160 000 Juifs vivaient à Lemberg, dont ils représentaient près de la moitié de population. Presque tous furent assassinés par des soldats autrichiens / allemands et par leurs collaborateurs locaux (police, forces d’ordre, pompiers, population civile etc) sur place, au site d’assassinat en masse de Belzec, au camp de Janowska à la sortie de la ville ou ailleurs.

Les deux groupes de membres de VALISKE qui ont effectué un séjour de la Mémoire en Galicie en juillet 2016, ont constaté les faits et ont signé la lettre adressée au Maire de Lvov Monsieur Andrei Sadovyi.

Lvov, le 24 juillet 2016

ENGLISH TRANSLATION:

Lvov Ghetto Memorial vandalized

Unidentified vandals have thrown several litres of green paint on the Lvov Ghetto Memorial. The memorial was erected in 1992 in memory of tens of thousands of local Jews or Jewish refugees 1939-1941, who were victims of the Holocaust.

In June 1941, approximately 160 000 Jews lived in Lemberg, where they represented about half of the population. Almost all of them were assassinated by Austrian / German soldiers and by their local collaborators (police, fire fighters, civilian population, etc.) on site, on the Belzec massive assassination site, at the Janowska camp outside of the city, or elsewhere.

The members of the two groups from VALISKE, who did a memory trip in Galicia in July 2016, have noted the facts and have signed the letter below addressed to the Mayor of Lvov, Mr Andrei Sadovyi.

Lvov, July 24th 2016

Monsieur Andryî Ivanovitch SADOVYÏ - Maire de Lvov

Андрій Іванович Садовий

міський голова Львова

Monsieur le Maire,

Lors du séjour de membres de notre Association originaires de la France, Belgique, Suisse et Israël en Ukraine du 17 au 24 juillet 2016, nous avons constaté que le monument en mémoire des victimes du ghetto juif de Lvov, sous l’occupation nazie, a été vandalisé récemment.

Ce monument a été construit en 1992, avec beaucoup d’efforts, après des années de silence sous l’Union Soviétique, par des associations juives de l’Ukraine et de l’étranger et aussi avec le soutien de la Ville de Lvov.

Nous vous prions, Monsieur le Maire, de poursuivre, au nom de votre Ville, les auteurs de ces actes barbares de profanation et de garantir la sécurité du monument dans l’avenir.

ENGLISH TRANSLATION:

Mr Andryî Ivanovitch SADOVYÏ – Mayor of Lvov

Андрій Іванович Садовий

During the trip of members of our organization, from France, Belgium, Switzerland and Israel, in Ukraine from July 17th to 24th 2016, we have noted that the monument in memory of the victims of the Lvov Jewish ghetto, under the Nazi occupation, had recently been vandalized.

This monument was built in 1992, with lots of efforts, after years of silence under the Soviet Union regime, by Jewish organizations from Ukraine and with the support of the City of Lvov.

We are asking you, Mister Mayor, to pursue, in the name of your City, the authors of these barbarian acts of profanation and to guarantee the safety of the monument in the future.

tél: 00 33 3 88 97 86 02

Today: Ilana is counting on you

Ilana Eloit needs your help with “Andriy Sadovyi: Mr le Maire de Lvov (Ukraine): Nous dénonçons la profanation du Mémorial du Ghetto de Lvov”. Join Ilana and 138 supporters today.