Petition Closed
Petitioning Governor Andrew Cuomo and 10 others

North Rockland Mirant Debt Relief

The North Rockland Central School District as well as the community has suffered financially due to the Mirant power plant reassessment and closure.  The community needs the help of our state and federal leaders.  Property taxes have almost doubled since 2008 and our district has made significant cuts to both staff and program.  The Mirant bond will be with our community through 2036 and accounts for $11.5 million dollars in the school budget.   The Mirant court ordered settlement will cost the North Rockland Central School District $345,000,000 in principal and interest. This debt has depleted tax reserves and crippled homeowners . As North Rockland residents we urge you, our elected representatives to help our district by passing reoccurring legislation to fund this tax certiorari debt.

"El Distrito Escolar Central de North Rockland y su comunidad ha sufrido financieramente debido a la reevaluación y el cierre de la planta de Energía Mirant. La comunidad necesita la ayuda de nuestros líderes estatales y federales. Los impuestos de propiedad casi se han duplicado desde el 2008 y nuestro distrito ha realizado recortes significativos del personal y los programas educativos. Los pagos del bono de Mirant estarán con nuestra comunidad hasta el 2036 en la cantidad de $11.5 millones de dólares que salen del presupuesto anual del distrito. La liquidación de Mirant impuesta por orden de un tribunal le costará al Distrito Escolar Central de North Rockland $345 millones en capital e intereses. Esta deuda ha agotado las reservas del distrito y ha tenido un serio impacto en los propietarios de viviendas. Como residentes de North Rockland les instamos a ustedes, nuestros representantes elegidos, a ayudar a nuestro distrito con la promulgación de leyes que nos permita financiar esta deuda de impuestos certiorari."

This petition was delivered to:
  • Governor
    Andrew Cuomo
    William Larkin
    James Skoufis
    Kenneth Zebrowski
    John Flanagan
    Carl Heastie
  • Thomas P. DiNapoli
    Kathleen Marchione
    Sandy Galef
  • Senator
    Charles Schumer
  • Nita Lowey

North Rockland Debt Relief started this petition with a single signature, and now has 1,904 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Today: Maureen is counting on you

Maureen Ksiez needs your help with “Andrew Cuomo: North Rockland Mirant Debt Relief”. Join Maureen and 1,903 supporters today.