Que l'Ajuntament d'Almenara inicie converses per recuperar el castell

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!

Almenara és un poble ric en patrimoni històric que res té a envejar-li a altres ciutats o municipis del nostre país. Al contrari d’altres localitats, però, sí que s’ha fet una gestió nefasta d’aquest. Això és una cosa que no podem deixar-nos de recordar per no recaure en malalties del passat. Som un poble que ha atemptat contra el seu propi patrimoni any rere any.

El nostre poble és un poble estratègic al llarg de la història i cadascú dels qui ha passat per ací, des de Jaume I fins al bàndol republicà amb la línia XYZ, ha sabut treure-li partit a una muntanya privilegiada. Sense ser massa alta, des del cim de la muntanya del castell es veu per una banda la totalitat de La Plana i, per altra, el port de València si el dia és clar.

El nom d’Almenara prové de les almenares que funcionaven de torres de vigilància des de temps dels àrabs. Ara la torre més vella, coneguda com l’Agüelet, es troba en una situació d’emergència degut a l’abandó per part del consistori al llarg dels anys, el pas del temps i les inclemències de l’oratge. Actuacions com la del polígon trascastell també han tingut a veure en la situació actual del patrimoni històric municipal. La inèrcia i la supèrbia dels governs municipals van fer impossible un acord -que retornara al poble els terrenys de la muntanya més característica que tenim- entre la propietat particular dels terrenys i l’Ajuntament.

A dia de hui, després de diverses iniciatives presentades per aquest grup (Compromís per Almenara) amb diversa sort per a cadascuna i d’un moviment ciutadà per la restauració de l’Agüelet, aquest grup municipal es veu amb l’obligació política i moral d’obeir a la veu del nostre poble. Juntem forces per salvar l'agüelet i tot el patrimoni històric!!!

Hoy: Compromís per Almenara cuenta con tu ayuda

Compromís per Almenara necesita tu ayuda con esta petición «Almenara : Iniciem converses per recuperar els terrenys de la muntanya del Castell». Únete a Compromís per Almenara y 350 personas que ya han firmado.