Petition Closed

This petition had 183 supporters

- Manifesto for Raising Peace -

From grassroots actions to global campaigns promoting Peace and Human Rights

International Voluntary Service organisations are committed to achieving a Culture of Peace, in a world free of violence and with guarantee of Human Rights for all human beings

A Culture of Peace can only be ensured through the promotion of human rights, intercultural dialogue, understanding and the guarantee of basic needs through human sustainable development.

The International Voluntary Service movement started after World War I.  It aimed to create peace and understanding through bringing people from different backgrounds to work together.

Peace has been a common thread in the history of IVS and still is.  Many projects contain study-sessions regarding the background of existing violent conflicts, looking at the root causes of war, such as social injustice, economic exploitation, racism, discrimination, climate change and the unequal distribution of natural resources.

Looking at the world today, wars are still going on, the arms-trade is still growing and a violent or weapon-equipped way of solving a conflict continues.  In face of this reality, International Voluntary Service projects are a tool for peace-education. By working together with people from different backgrounds, mutual understanding and friendships are being formed, bringing peace on a micro-scale and contributing towards a global intercultural dialogue.

We call upon all citizens, civil society organisations and policy makers to actively promote and support International Voluntary Service as a valuable tool to contribute to a culture of peace and the protection of human rights.

- To know more about the Raising Peace campaign, please read our blog http://raisingpeace2014.wordpress.com or follow us on Twitter @raising_peace -

Thank you for your support

__________________ SPANISH VERSION _______________________

Las organizaciones de Servicio de Voluntariado Internacional (SVI) están comprometidas a lograr una Cultura de Paz en un mundo libre de violencia y con la garantía de Derechos Humanos para todos los seres humanos.

Una cultura de Paz solo puede estar asegurada a través de la promoción de los Derechos Humanos, el diálogo intercultural, el entendimiento y la garantía de las necesidades básicas a través del desarrollo humano sostenible.

El Servicio de Voluntariado Internacional comenzó después de la Primera Guerra Mundial. Su principal objetivo fue fomentar la Paz y el entendimiento a través del trabajo conjunto de personas con diferente origen y experiencias

Paz ha sido siempre un denominador común en la historia del Servicio de Voluntariado Internacional y aún lo es. Muchos proyectos contienen sesiones de estudio sobre el origen de los conflictos violentos en el presente, observando las verdaderas causas de una guerra como la injusticia social, la explotación económica, el racismo, la discriminación, el cambio climático y la inequitativa distribución de los recursos naturales.

Observando al mundo hoy en día, las guerras continúan, el tráfico de armas sigue aumentando y se mantiene una forma violenta o armada de resolver conflictos. Encarando esta realidad, los proyectos de Servicio de Voluntariado Internacional son una herramienta para la educación por la paz. A través del trabajo conjunto de personas con diferente origen y cultura se forman amistades y entendimiento mutuo, construyendo paz en una micro-escala y contribuyendo hacia un diálogo intercultural global.

Hacemos un llamamiento a todos los ciudadanos, organizaciones de la sociedad civil y legisladores para promover y apoyar el Servicio de Voluntariado Internacional como una valiosa herramienta que contribuye a una cultura de paz y a la protección de los derechos humanos.

Gracias por su apoyo

- Para saber más sobre la campaña global "Raising Peace" y estar al tanto de las nuevas acciones, lea nuestro blog o síganos en Twitter @raising_peace -

__________________ FRENCH VERSION _______________________

Promouvoir et soutenir activement le Service Volontaire International comme outil de grande valeur contribuant à la culture de la Paix et à la protection des Droits de l’Homme

Des actions de terrains aux campagnes internationales promouvant la Paix et les Droits de l’Homme

Les organisations de Service Volontaire International (SVI) s’engagent à obtenir une culture de Paix, un monde sans violence et la garantie des droits de l’Homme pour tous les êtres humains

Une culture de paix ne peut être assurée qu’à travers la promotion des Droits de l’Homme, le dialogue interculturel, la compréhension et la garantie des besoins basiques à travers le développement durable des Hommes.

Le Service Volontaire International est né après la première guerre mondiale. Son objectif était d’édifier la paix et développer la compréhension en amenant des gens d’origines et expériences différentes à travailler ensemble.

La paix a été l’un des dénominateurs communs dans l’histoire du SVI, et l’est toujours. Beaucoup de projets comportent des travaux d’études sur l’origine de conflits violents qui se déroulent actuellement, en regardant les causes originelles de la guerre, comme l’injustice sociale, l’exploitation économique, le racisme, la discrimination, le changement climatique et la distribution inégale des ressources naturelles.

Si l’on regarde le monde aujourd’hui, il y a toujours des guerres, le commerce d’armes continuent de se développer, et les conflits se règlent toujours de manière violente ou avec des armes. Pour affronter cette réalité, les projets du Service Volontaire International sont un outil d’éducation à la paix. En faisant travailler ensemble des personnes de différentes origines, on développe la compréhension mutuelle et l’amitié, développant ainsi la Paix sur une petite échelle et contribuant à créer un dialogue interculturel mondial.

Nous appelons tous les citoyens, les organisations de la société civile, les décideurs politiques à promouvoir et soutenir activement le Service Volontaire International comme outil de grande valeur contribuant à la culture de la Paix et la protection des Droits de l’Homme.

Merci de votre soutien

- Pour en savoir plus sur notre campagne « Raising Peace », n’hésitez pas à consulter notre blog http://raisingpeace2014.wordpress.com ou à nous suivre sur Twitter @raising_peace -

__________________ RUSSIAN VERSION _______________________

Для того, чтобы обеспечить активное  продвижение и поддержку Международной Волонтёрской Службы, являющейся важным инструментом для формирования культуры Мира и защиты Прав Человека.

1. 1.Петиция от

Секретариата Координационного комитета международной волонтёрской службы (CCIVS) Париж, Франция

Манифест за Мир -

От инициатив местного уровня до глобальных кампаний по продвижению Мира и Прав Человека

Организации международной волонтёрской службы ставят своей приоритетной задачей формирование Культуры Мира в мире, где нет насилия и где каждому гарантировано соблюдение Права Человека.

Формирование Культуры Мира может быть обеспечено только при соблюдении прав человека, межкультурном диалоге, взаимопонимании и гарантиях удовлетворения базовых потребностей каждого при помощи устойчивого развития человечества.

Движение Международной волонтёрской службы началось после Первой мировой войны. Его целью было создание мира и взаимопонимания при помощи совместной работы людей из разных стран и с разным жизненным опытом.

Идеи Мира проходили красной нитью в истории Международной волонтёрской службы, и сейчас они важны, как никогда. Многие проекты включают в себя обучающие сессии по истории существующих военных конфликтов, по изучению глубинных причин войны таких, как социальная несправедливость, экономическая эксплуатация, расизм, дискриминация, изменение климата и неравномерное распределения природных ресурсов.

Глядя на мир сегодня, мы видим, что войны продолжают идти, торговля оружием растёт, силовые методы и оружие используются для решения конфликтов. Чтобы противостоять этой реальности, Международная волонтёрская служба организует свои проекты, являющиеся инструментами воспитания в духе мира. При совместной работе людей из разных стран формируется дружба и взаимопонимание, обеспечивается мир в локальном масштабе и создаются предпосылки для глобального межкультурного диалога.

Мы обращаемся ко всем гражданам, общественным организациям и к представителям властных структур для того, чтобы обеспечить активное продвижение и поддержку Международной волонтёрской службы, являющейся важным инструментом для формирования культуры Мира и защиты Прав Человека.

- Более подробную информацию о Кампании за Мир можно найти в нашем блоге http://raisingpeace2014.wordpress.com или в Twitter @raising_peace -

Спасибо за Вашу поддержку!

Today: CCIVS is counting on you

CCIVS Secretariat needs your help with “All citizens, civil society organisations and policy makers: To actively promote and support International Voluntary Service as a valuable tool to contribute to a culture of Peace and the protection of Human Rights.”. Join CCIVS and 182 supporters today.