Save Forest Home Library!

0 have signed. Let’s get to 1,500!

Si habla español, ¡mira abajo!

For over 50 years, Forest Home Library was a “home away from home” for many Milwaukeeans. This award-winning mid century building was a place to work, gather, and learn. Now, Forest Home Library is threatened by demolition and needs your help!

What we know: Forest Home Library is historically significant. On November 2, 2020, Milwaukee’s local Historic Preservation Commission voted unanimously to grant Temporary Historic Status. In 2018, the State Historic Preservation Office found that Forest Home Library is eligible for the National Register of Historic Places - a much higher distinction!

Despite this, the City of Milwaukee is moving forward with a private developer’s plans to buy and demolish the former library. Children’s Hospital of Wisconsin will be a long-term tenant in the proposed building. We believe the following:

1. Forest Home Library is historically significant, should be locally and nationally designated, and can be reused.
  2. The health clinic is a vital asset to the community and there are other sites in the Historic Mitchell Street area that are better suited for new development.

Sign this petition to let your Alderperson know that we want to see 1) Forest Home Library historically designated and reused, and 2) Children’s Hospital of Wisconsin Health Clinic relocated to a different site in the neighborhood!

Please join us and sign this petition to tell your Alderperson and our city leaders that we collectively believe a win-win solution is possible!

Thank you. Your voices are important!

---

Durante más de 50 años, Forest Home Library fue una "casa lejos de casa" para muchos ciudadanos de Milwaukee. Este galardonado edificio de mediados de siglo fue un lugar para trabajar, reunirse y aprender. ¡Ahora, Forest Home Library está amenazada por la demolición y necesita su ayuda!

Lo que sabemos: Forest Home Library es históricamente importante. El 2 de noviembre de 2020, la Comisión de Preservación Histórica local de Milwaukee votó unánimemente para conceder condición histórica temporal. En 2018, la Oficina de Preservación Histórica del Estado determinó que Forest Home Library es elegible para el Registro Nacional de Lugares Históricos - ¡una distinción mucho más alta!

A pesar de esto, la Ciudad de Milwaukee está avanzando con los planes de un desarrollador privado de comprar y demoler la antigua biblioteca. Children's Hospital of Wisconsin será un arrendatario a largo plazo en el edificio propuesto. Creemos lo siguiente:

1. Forest Home Library es históricamente importante, debe designarse a nivel local y nacional, y puede reutilizarse.
  2. La clínica de salud es un activo vital para la comunidad y hay otros lugares en el barrio de Historic Mitchell Street que son más adecuados para el nuevo desarrollo.

Firma esta petición para que su Alderperson sepa que queremos que 1) Forest Home Library designada históricamente y reutilizada, y 2) la clínica de salud de Children’s Hospital of Wisconsin será localizado en un sitio diferente en el barrio.

Por favor, únanse a nosotros y firmen esta petición para decirle a su Alderperson y a nuestros líderes de la ciudad que creemos colectivamente que una solución para todos es posible.

Gracias. ¡Sus voces son importantes!