Petition Closed

Aquest dissabte, 15 de juny, el centre feixista, “Casal Tramuntana” ha organitzat una acció entorn a la donació de sang. Ja han fet servir d’aquestes donacions com a una eina per reclutar joves a la seva causa. Ja ho van fer el febrer passat, tot fent-se fotos, com una part més de la seva propaganda d’extrema dreta, entre un “homenaje a los caídos” i la “Toma del Castell de Montgrí” per insistir en la indivisibilitat d’Espanya. Aquesta tàctica ja l’aplica fa temps el referent grec de Tramuntana, el partit nazi, Alba Daurada, i la federació de metges de Grècia s’hi ha mobilitzat en contra: http://www.20minutos.es/noticia/1798298/0/grecia/campana-neonazi/donacion-sangre/

Aquesta vegada, han enganxat cartells per la zona, no per fomentar la donació de sang en si mateixa, sinó per publicitar el seu projecte. Demanem al banc de sang que no permeti que les donacions serveixin la causa de l’extrema dreta. Que aquests feixistes donin tota la sang que vulguin, però de manera individual, sense fer-se fotos ni penjar-se medalles.

Letter to
Gerent del Banc de Sang i Teixits Sr. Enric Argelagués Vidal
Banc de Sang i Teixits Atenció al donant
Que no es permeti l’ús de la donació de sang per fomentar el feixisme:

Ens dirigim a vosaltres des d’Unitat Contra el Feixisme i el Racisme, moviment unitari format per més de 350 entitats, organitzacions polítiques i sindicals així com associacions pels drets humans. http://unitatcontraelfeixisme.org/adhesions/

Volem fer-vos arribar la nostra preocupació i indignació davant fets que s'estan succeint al banc de sang ubicat a l'Hospital de Sant Pau. Membres de l’entitat d’extrema dreta, Casal Tramuntana, estan fent ús de la vostra imatge per propagar el seu discurs feixista. Grups d'aquest pretès casal han acudit a fer donació de sang a les vostres dependències per tal de publicitar l'acció i servir-se'n per camuflar la seva naturalesa real.
El Casal Tramuntana s'inspira en Casa Pound italiana, moviment que es proclama seguidor de Mussolini i difusor del “feixisme del segle XXI” i vinculat a episodis de violència i fins i tot assassinats. Des de la seva instal·lació al barri del Clot la societat civil en ple ha denunciat la naturalesa del casal i les institucions del districte han prohibit explícitament la seva activitat pública.

Amb aquesta acció, Tramuntana copia una tàctica que duu a terme el seu referent grec, el partit nazi, Alba Daurada; un dels seus protagonistes ha estat Elias Kasidiaris, el mateix diputat nazi que va atacar físicament dues diputades d’esquerres en una tertúlia televisiva. La federació de metges de Grècia s’ha mobilitzat en contra d’aquest ús polític de les donacions. http://www.20minutos.es/noticia/1798298/0/grecia/campana-neonazi/donacion-sangre/

Lamentem que es perverteixi d'aquesta manera el que sempre ha estat una acció altruista i molt arrelada a Catalunya com és la donació. Si en la donació d'òrgans es preserva l'anonimat dels donants, entenem que ha de ser així també en el cas de la donació de sang i condemnem que persones que celebren atacs racistes en facin ús d'aquesta forma tan cínica.

Els vostres valors corporatius inclouen el d’“adaptar i alinear les pròpies accions i interessos amb les necessitats i prioritats de la societat”. Permetre l’ús del banc de sang per fomentar el nazisme va clarament en contra d’aquest valor. Per tot això us demanem que atureu aquesta pràctica, evitant aquest lamentable espectacle. Cal que prengueu les mesures oportunes perquè es faci un ús correcte de les vostres instal·lacions on, pensem, no s'hi va per fer reportatges fotogràfics. Bé demanant que accedeixin d'un en un, bé exigint que no es facin fotografies.

Aquest proper dissabte han anunciat al seu web una propera 'excursió' publicitària al vostre recinte, esperem que pugueu actuar amb celeritat davant aquest despropòsit.