Petición cerrada

¡Parem el carrer de la vergonya!

Esta petición ha conseguido 349 firmas

Un pla urbanístic on es projecta un carrer econòmicament inviable que té l’oposició de tots els veïns afectats i que molts dels ciutadans vilanovins consideren del tot innecessari.
Malgrat que aquest carrer porta més de 30 anys en els plans urbanístics del municipi, l’anomenat PMUR5, els diferents governs municipals, sempre han paralitzat aquest projecte pels enormes costos que representa. Estem parlant d’un vial en el casc antic, que té una enorme pendent i que fa que que moltes de les cases s’hagin d’apuntalar perque no s’esfondrin. S’han de posar murs de contenció que encareixen enormement el projecte.
A més, dit per molts ciutadans, aquest carrer no soluciona els problemes de mobilitat, ja que es va planificar als anys vuitanta quan encara no hi havia les actuals sortides, i va a parar a un cul de sac del nucli antic. Els temps han canviat, però l’actual govern municipal de Vilanova del Cami sembla encorat en el passat.
El pressupost d’urbanitzar aquest carrer és de 567.000 segons dades del mateix estudi encarregat pel propi ajuntament. Costos que volen repercutir als veïns i que afecta a 9 famílies. Els costos són totalment inassumibles per aquestes famílies, majoritàriament pensionistes i gent modesta del municipi, afectats molts d’ells per les polèmiques contribucions especials del carrer Major, però l’Ajuntament no l’importa, preten que uns pocs veïns paguin l’urbanització del carrer. Però qui creu que puguin fer front a una despesa d’aquestes característiques? I què farà llavors l’Ajuntament? Perquè és evident que no ho podran pagar.
Però com es va demostrar en el Ple Muncipal de Vilanova del dia 8 de maig, la majoria dels regidors desconeixia l’envergadura del pla. Al ser preguntats en directe, cap dels partits de govern va saber respondre minimament quin era el seu cost. Llavors qui ha pres la decisió de tirar endavant aquest pla? Qui té interés en aquest projecte i arruinar les famílies? Quin interés hi pot haver ara de pressa i corrents per tirar endavant un projecte que porta més de 30 anys paralitzat?
Aquest govern, o millor dit, aquest “desgovern” ha tirat pel dret sense consultar-ho amb els veïns afectats. Els veïns es van assabentar pels mitjans públics que volien incloure una partida en els pressupostos per passar contribucions als veïns.
En la seva compareixença pública a la radio, l’actual regidor d’urbanisme ha manifestat que tots els veïns es benficiaran d’aquest pla. Res més lluny de la realitat, els veïns hauran de pagar quantitats astronòmiques per un carrer que no els hi donarà cap benefici perquè actualmente ja tenen el seu carrer d’acces al seus habitatges i a més titlla que 9 famílies no han pagat el carrer quan tots els veïns han pagat ja els seus carrers als quals accedeixen al seu habitatge i concretament els veïns que donen al carrer major, han pagat fins a 3 vegades contribucions especials.
Els veïns van entrar un manifest el 20 de març del 2017 a l’Ajuntament, exposant els motius per el qual s’oposaven a aquest planejament i no només no s’ha rebut cap resposta sino que es va afirmar no tenir cap coneixement de l’existència d’aquest manifest.
Aquest govern sembla insensible al patiment de la gent més vulnerable que pateixen les consequències de decisions que estan fora de la lògica, de la raó i del sentit comú.
Perplexitat i estupor.

Hoy: Marc cuenta con tu ayuda

Marc Bernaldez Domingo necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament Vilanova del camí: ¡Paremos la calle de la vergüenza!». Únete a Marc y 348 personas que ya han firmado.