Petición cerrada

Esta petición ha conseguido 983 firmas

El grup INELCOM (Enginyeria Electrònica Comercial, SA) situat a Xàtiva i a Madrid, ha presentat un projecte de construcció d'un Centre d'Art Contemporani a la ciutat de Xàtiva. En principi la idea és molt interessant i estem totalment d'acord que seria una fita important per a la ciutat la implantació d'aquest museu.

El problema està en la ubicació pretesa:

Una part en Mont Sant (hotel-restaurant, propietat privada, adquirit recentment per aquest grup empresarial) situat a l'interior del recinte emmurallat i per altra part a l'exterior junt a la muralla de Llevant.

Segons els promotors s'edificaria un Museu Menor que suposaria la construcció d'un edifici més dins de les muralles del castell, així mateix s'ampliaria les instal·lacions de l'hotel-restaurant (negoci de l’empresa). Això suposaria, ja d'entrada, la construcció de dos edificis dins del recinte emmurallat, amb el seu consegüent impacte mediambiental.

El Museu Major, ocuparía tota la vessant, junt a la muralla de Llevant  (en terrenys que són propietat de la mateixa empresa), seria subterrani per a minimitzar el seu impacte visual, això implicaria la destrucció de la vessant i la seua posterior reconstrucció, amb els consegüents edificis de suport, aparcament de cotxes, carreteres d'accés...la qual cosa suposaria un impacte ambiental no contemplat, ni explicat en el projecte.

Per a realitzar-ho seria imprescindible la requalificació dels terrenys, actualment qualificats com a BIC ( Bé d'Interès Cultural). Aquesta requalificació suposaria deixar la porta oberta a posteriors intervencions que ja no estarien sota el control BIC.

Tenint en compte que Xàtiva disposa de molts espais històrics urbans per a ubicar el dit museu, seria qüestió de trobar l'espai o espais més adequat on s'unisquen l'històric i l'avantguarda de l'art com aspiren els promotors, respectant-se mútuament

El castell representa la nostra història, ja des dels Ibers , la Sait de llavors, es van acomodar en les seues cimes i vessants, els romans, Saetabis, els àrabs, Medina Xateba, Xaume I, L' Encobert en la guerra de les Germanies, la guerra de Sucesión…, ha sigut testimoni del pas del temps dels nostres avantpassats i com va dir un poeta setabense o xativí :

“Xàtiva va dir al  al seu Castell ":
...“Rejoveniràs, doncs jo diré als meus fills
que en amor a tú siguin prolixos,
i restauren els teus membres destrossats,
arreglant els teus murs desbaratats,
que com oblidats estan jacents…
Amb el record de glorioses gents”...

"La ubicació en les vessants del castell suposaria necessàriament un deteriorament en l'entorn històric del castell, una ferida en la nostra història.

Cedir a este projecte, en eixa ubicació seria com vendre la nostra ànima, la nostra essència , la nostra història, en definitiva la nostra identitat com a poble a preu de saldo."

Hoy: Anna Martí Marco cuenta con tu ayuda

Anna Martí Marco necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Xàtiva i Generalitat Valenciana.: SI AL MUSEU D'ART CONTEMPORANI. NO A LA UBICACIÓ A LES MURALLES DEL CASTELL DE XÀTIVA.». Únete a Anna Martí Marco y 982 personas que ya han firmado.