VILANOVA I LA GELTRÚ CAPITAL DEL DEPORTE

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 1.000!

MANIFEST VILANOVA CAPITAL DE L’ESPORT

Els esportistes de Vilanova i la Geltrú, els tècnics vinculats a l’esport i les entitats esportives volem expressar juntes una demanda comuna, volem un futur millor per a l’esport vilanoví, un compromís transversal de totes les vessants polítiques, una ciutat sana, que es comprometi amb l’esport i, sobretot, que promogui els valors esportius.

Vilanova i la Geltrú compta ja amb prop de 70.000 habitants i unes instal·lacions esportives que no han pogut créixer al mateix ritme que la seva població. Per aquest motiu la ràtio per habitant de pavellons esportius ha esdevingut més baix que el de les poblacions properes com Cubelles, Sitges, Sant Pere de Ribes, Vilafranca o els Monjos, que tenen una mitja aproximada d’uns 9.000 habitants per cada pavelló poliesportiu.

Tot i la manca d’espais, la demanda que les entitats esportives rebem no para de créixer i és senyal d’una població dinàmica i saludable. És per aquest motiu que ens volem expressar totes juntes.

Per deixar de competir pels espais i començar a cooperar per un futur millor demanem:

1. Volem que tots els partits polítics reconeguin que Vilanova i la Geltrú té una mancança greu d’equipaments esportius i que en un futur la situació pot ser molt pitjor. I que ho incorporin als seus programes.
  2. No volem enfrontar-nos entre entitats pels espais i horaris de les instal·lacions.
  3. Volem una planificació esportiva independent de la política, un Pla de l’Esport que exposi què serà l’esport a Vilanova d’aquí cinc, deu o vint anys.
  4. No volem dependre de cada candidatura ni volem més esperes a pressupostos que no arribaran.
  5. Volem un Pla d’Equipaments Públics, de gestió actual, de millora a curt termini i de futur, que sigui acordat pel govern de manera transversal i que sigui publicat.
  6. No volem sentir-nos desconnectades i oposades per manca de transparència i de la publicació les directrius que ens afecten.
  7. Volem una assemblea d’entitats que ens permeti cada temporada reconèixer-nos, connectar-nos,  treballar de manera cooperativa i grups de treball periòdics entre les entitats que comparteixen una mateixa instal·lació.
  8. No volem perdre ni un metre quadrat més de sòl destinat a equipaments esportius, sinó guanyar-ne.
  9. Volem un Pla Especial Urbanístic per a tot l’espai destinat a ús esportiu que envolta el Ceem Isaac Gàlvez així com la detecció i agrupació de nous espais a la ciutat.
  10. No volem perdre més temps, sinó començar a actuar.
  11. Volem que el Pla de l’Esport incorpori mesures a curt termini i objectius a mitjà i llarg termini.
  12. No volem promeses ni quimeres impossibles.
  13. Volem que els nous equipaments esportius tinguin un disseny per fases que es puguin assolir temporada a temporada, amb noves vies de finançament com: patrocinis, subvencions de la Generalitat, projectes de micromecenatge o processos autoorganitzats.
  14. No volem que desaparegui cap entitat més per falta d’espais, horaris o manca de finançament.
  15. Volem que les entitats puguin desenvolupar projectes propis. Que les ordenances i les normatives de la nostra ciutat incorporin mesures per atraure empreses que donin suport a l’esport.

Aquestes són les coses que volem i que no volem per a l’esport a la nostra ciutat, només totes juntes ho aconseguirem: esportistes, tècnics, entitats i institucions. Tenim un llarg camí al davant amb un futur incert si no comencem a prendre mesures. El trajecte està ple de reptes però també ple d’oportunitats, és el moment de començar a construir aquest camí entre totes.

Perquè Vilanova també sigui capital de l’esport!

Hoy: Aurora cuenta con tu ayuda

Aurora Suñol necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Vilanova i la Geltrú: VILANOVA I LA GELTRÚ CAPITAL DEL DEPORTE». Únete a Aurora y 735 personas que ya han firmado.