Petición cerrada

Habiliteu un espai del centre per a una programació de cinema.

Esta petición ha conseguido 1.548 firmas

Volem solucions

A una setmana del tancament del Bosc, encara no s'ha trobat cap solució a la desaparició de l'últim cinema al centre de Vilanova. Encara no se sap quin espai podria acollir una programació de cinema, ni quants dies es podria mantenir aquesta programació, ni a partir de quan, ...

Per això, el col·lectiu Tots pel Cinema i el cineclub Sala1 hem decidit continuar la recollida de firmes començada fa unes setmanes. Qui ja hagi firmat no podrà tornar a fer-ho en aquesta petició digital.

La carta original que es va enviar al Diari de Vilanova i al departament de cultura de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, i text de la recollida de firma és el següent:

Que no ens tanquin el darrer cinema al centre, si us plau!!

Fa uns anys el cinema Bosc amenaçava de tancar; per la tenacitat de molts ciutadans, la comprensió dels propietaris de l'immoble i la voluntat de l'ajuntament es va aconseguir mantenir un cinema, que, malgrat poder representar una activitat comercial, és, per sobre de tot, un bé cultural de primer ordre; tan important és un cinema al centre de la ciutat com ho és que tinguem un ambulatori, un teatre, un mercat, una biblioteca, o el mateix ajuntament. On els ciutadans puguem accedir a peu, on la canalla i la gent gran, els col·lectius amb més dificultats de desplaçament autònom, puguin accedir per compte propi i de manera autònoma.

Durant aquests anys hem pogut gaudir d'unes sales de cinema que, alhora de projectar cinema comercial, han oferit i ofereixen encara una programació forca interessant, on hem pogut veure moltes de les pel·lícules que es passaven a les millors sales de Barcelona.

Talment, no és igual el tipus d'activitat que pivota als centres de les ciutats, perquè no és el mateix tenir només un centre comercial potent - que ja el tenim - amb tota l'oferta que calgui, que tenir a més la "fàbrica de somnis" a l'abast. El cinema és un bé constitutiu de la nostra identitat cultural que sobresurt en un panorama envoltat de franquícies. I, a la vegada, és el conjunt de l'entrellat urbà que ens permet funcionar i créixer.

Pot ser que calguin solucions imaginatives i no sabem si arriscades, però creiem fermament que la cultura no pot estar al servei exclusiu del mercat; i per això demanem a l'ajuntament que, en el seu paper per garantir l'accés als serveis bàsics de la població - i la cultura ho és - contempli totes les possibilitats per tal que el darrer cinema que resta al centre de Vilanova no desaparegui. El cinema forma part de la nostra memòria i història cultural. Com deia el poeta (O.Paz), "la memoria no es lo que recordamos, sino lo que nos recuerda".

Hoy: Anaïs cuenta con tu ayuda

Anaïs Gala necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Vilanova i la Geltrú: Per un cinema al centre de la ciutat». Únete a Anaïs y 1.547 personas que ya han firmado.