Un menjador escolar no pot ser un lloc de votació en temps de pandèmia

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!
Jordi CG ha iniciado esta petición dirigida a Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada

Des de l’Ampa Collbaix, hem rebut amb desconcert la mala noticia que ens ha donat l'escola.

El cas és que l’Ajuntament de St.Joan de Vilatorrda, avalat per la regidora d’educació, Èlia Tortolero, han confirmat que el gimnàs de l’escola serà local electoral per el dia 14 de febrer.

Volem mostrar el nostre desacord i la nostra indignació amb la decisió d’habilitar el gimnàs de la nostra escola com a local electoral.

Hem de tenir en compte que estem en situació de pandèmia i el gimnàs no compleix les condicions adequades de ventilació i tota la resta de mesures Covid per abastir un esdeveniment d’aquesta magnitud. Els i les alumnes de P3 fan la rebuda cada matí en aquest espai i duen a terme una gran part de les seves sessions de classe. Cal afegir que el gimnàs també serveix enguany, com a menjador escolar i evidentment, és l’espai de psicomotricitat de molts infants i d’educació física.

Cal tenir en compte que, l’equip directiu, seguint les directrius del Departament, no permet l’entrada de les famílies a dins del recinte escolar, a més a més enguany, el Departament d’Ensenyament, en contra de la voluntat del Equip directiu de l’escola, no ha permès que les mares i pares dels infants puguin estar com a públic dels pastoretsque s’han dut a terme a Cal Gallifa, ni tampoc de la resta d’espectacles que les nenes i nens fan cada any per mostrar a les famílies i, tot per seguir lesn normativesi mesures de prevenció de contagi del Covid. En canvi, la tècnica i la regidora diuen que el gimnàs ha de ser un dels llocs a on exercir el dret a vot de la població de St.Joan, encara que per aquest espai puguin arribar a passar milers de persones durant aquesta jornada, algunes d’elles contagiades i tenint present que el municipi disposa de suficients espais i equipaments com per donar alternatives.

A més a més, és evident i volem posar en dubte que els serveis municipals i l’ajuntament puguin garantir la desinfecció de l’espai.

Després de la noticia i tenint en compte que l’endemà hi ha escola, moltes famílies es plantegen no portar les seves filles i fills i tampoc fer ús del servei de menjador, que l’utilitzen des de 2n de primària fins a 6è, durant alguns dies per tal d’evitar
riscos de contagi i per tal de no exposar els infants a productes desinfectants que
molt probablement siguin nocius per la seva salut.

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!