Salvem el Parc Ramon Barnils de Sant Cugat abans que sigui massa tard

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!

La ciutat de Sant Cugat del Vallès té les zones verdes com a una de les seves senyes d'identitat. El parc Ramon Barnils és un espai de contacte amb la naturalesa, que conecta zones d'esbarjo per als més petits amb un inmens jardí per descansar i observar amb calma la diversitat d'arbres i animals que s'hi acosten.

Tot i els avantatges que aquest parc aporta als ciutadans de Sant Cugat, l'Ajuntament ha decidit acabar amb aquest espai amb la construcció d'una macro-biblioteca. És evident que aquest nou equipament no és gens necessari per a la ciutadania de la nostra ciutat, ja que a menys de 100 metres del parc se situa una de les principals biblioteques de Sant Cugat. El projecte que planteja l'Ajuntament suposaria la supressió d'una gran part de la zona verda del Parc Barnils, amb un cost superior als 9 milions d'euros.

Desde Salvem Parc Barnils ens hi oposem per les següents raons, que va exposar el nostre portaveu Javier Monteys al plenari municipal, on vam fem un petit resum:

-"En el parque podemos encontrar: mirlos comunes, estorninos negros, petirrojos, currucas cabecinegras, currucas capirotadas, lavandera blanca, pinzones vulgares, palomas torcaces, carboneros, herrerillos, y eventualment alguna pareja de pico menor, un pajaro carpintero pequeño complicado de ver, son algunas de las especies de aves que viven y crían en este entorno."

-"Hay plátanos, chopos y árboles del amor (Cercis siliquastrum), cipreses y arbustos mediterráneos, junto a algunos arboles frutales.

El camino de arenisca facilita el paseo a pie o en bicicleta. Hay una zona de juegos infantiles."

-"El proyecto de construcción de una biblioteca municipal, un complejo de hormigón de xxxx m2 y a escasos 200 mts de otra gran biblioteca que no tiene agotadas sus posibilidades de expansión y aprovechamiento y pone en peligro este parque urbano, verdadero pulmón natural en el centro de Sant Cugat."

A Sant Cugat tenim la sort de poder gaudir d'un medi natural a l'alçada de ben pocs indrets, amb un ecosistema ple de diversitat. Els ciutadans de Sant Cugat mereixem poder continuar gaudint del Parc Ramon Barnils com ho hem fet fins ara.

En definitiva, proposem de forma URGENT la paralització del projecte, el respecte cap al medi natural que representa el Parc Ramon Barnils, així com una reflexió profunda sobre la necessitat de construcció d'una nova biblioteca i, si s’escau, plantejar alternatives per treure mes profit al parc o a la biblioteca ja construïda.