Volem la reobertura del centre de creació artística La Nau!

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 200!

A Sabadell no ens manquen propostes culturals i artístiques interessants, però es necessiten espais per poder recolzar-les, donat que no totes elles es poden desenvolupar en els equipaments municipals dels quals disposem actualment. Tot sense oblidar que hem de crear les condicions necessàries per establir uns circuits artístics sòlids, que permetin a les artistes poder treballar en condicions òptimes, per tal que la seva feina repercuteixi positivament a la nostra ciutat.

D'aquesta manera, i com a resposta a les necessitats i mancances del nostre sector, des del col·lectiu Art de Trobada volem reclamar la reobertura íntegra del centre de creació artística municipal La Nau. Es tracta d'un edifici propietat de l'Ajuntament de Sabadell, situat al barri de Gràcia, que durant molt de temps va contribuir a dinamitzar les arts i la cultura a la nostra ciutat. Malauradament, aquest equipament porta gairebé deu anys tancat, complint una funció que no li pertoca, ja que actualment s'està utilitzant com a magatzem.

Us exposem doncs algunes de les raons per les quals creiem necessària la seva reobertura:

• En primer lloc, és un benefici pel barri i la ciutat de Sabadell, ja que d'aquesta manera es recuperaria un espai d'art i cultura destinat a la ciutadania i s'evitaria la seva degradació, tot generant un entorn molt més agradable i humà.
  • En segon lloc, La Nau és un equipament que ja està preparat per acollir activitats i projectes artístics. No entenem com un espai com aquest, tan interessant per les seves característiques i possibilitats, es pot deixar tant de temps sense donar-li l'ús que es mereix. A més, considerem que tot el conjunt de l'edifici, així com el seu pati posterior, és important i perfectament útil per la pràctica artística.
  • En tercer lloc, La Nau pot cobrir funcions importants vinculades a l'educació i la professionalització del sector cultural i artístic, integrant tasques formatives, productives i expositives, i aquestes mateixes tasques poden anar lligades al foment del cooperativisme i l'economia social i solidària, les quals creiem que donen resposta a la precarietat existent en el nostre sector.
  • I finalment, s'obriria la possibilitat de buscar i proposar nous models de gestió de l'espai, més autònoms, que permetin desenvolupar-hi una filosofia pròpia i treballar amb un alt grau d'independència. Autonomia que és essencial per poder generar projectes culturals i artístics interessants i atractius a la ciutat.

Som conscients de que aquest equipament es per tothom, i que la nostra proposta és tan vàlida com totes les que hi pugui haver. Us convidem doncs a obrir el debat sobre el futur de la Nau i buscar punts en comú; només sumant molts esforços podrem fer possible la seva reobertura. Per tant, NECESSITEM TOT EL VOSTRE SUPORT!!

I recordeu: el que passi al carrer ha de ressonar a la Nau, i la Nau ha de fer vibrar la ciutat.

Hoy: Art de Trobada cuenta con tu ayuda

Art de Trobada necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Sabadell: Volem la reobertura del centre de creació artística La Nau!». Únete a Art de Trobada y 134 personas que ya han firmado.