Dirigida a Ajuntament de Sabadell y 3 otros

Salvem l'Artèxtil, evitem el seu enderrocament

0 personas han firmado. Ayuda a conseguir 2.500.

"Tothom plora el futur enderrocament de la fàbrica d’Artèxtil a Sabadell. Tothom el plora avui però ningú sembla que hi faci res per evitar-ho.
L’Artèxtil, que va ser la gran empresa de teixit de llana d’Espanya, popularment coneguda com Can Garcia o Can Garcia-Planas, en queda un barri de cases unifamiliars amb jardinet –les dels antics treballadors–, dos centres escolars en mans dels salesians, una església, la de Sant Oleguer, i una fàbrica d’arquitectura racionalista, d’una elegància difícilment comparable entre l’arquitectura moderna industrial d’Espanya. Els finestrals llargs i estrets, les corbes de les torres, el blanc verdós de la façana combinat amb el marró dels acabats: l’arquitecte Santiago Casulleras va introduir aquesta herència de la Bauhaus a Sabadell el 1941. Tothom elogiava aquella colònia per ser avançada en el temps. Ara està condemnada a ser escapçada per donar pas a una promoció residencial.

Una quarta part de l’edifici, encara en mans dels seus germans, està protegida com a patrimoni de la ciutat; la resta, propietat de Solvia –la filial immobiliària del Banc Sabadell–, desapareixerà per donar pas a una construcció d’onze plantes i 165 apartaments. El valor de la fàbrica també el reconeix la Fundació per a la Documentació i Conservació del Moviment Modern formada pels col·legis d’arquitectes d’Espanya: “La totalitat del conjunt presenta una marcada influència de la Bauhaus, que es pot apreciar en el tractament dels volums purs les finestres apaïsades, les marquesines d’entrada i el cos cilíndric que tanca l’escala principal. Els murs de les façanes conserven el seu color verd poma, característics de la Bauhaus”."
Extret de l'article publicat al Pais el 2017/06/04.

Més informació aquí:

Article íntegra:
article del Pais

Altres articles:
article de la Vanguardia
carta al lector del Periódico de Catalunya
article de Isabadell.cat

Esta petición será entregada a:
  • solvia

Arnau Figuerola ha iniciado esta petición con solamente una firma y ahora la petición ha conseguido 1.768 personas que la apoyan. Inicia una petición tu mismo para crear los cambios que quieres ver.

Hoy: Marc cuenta con tu ayuda

Marc Figuerola Delgado necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Sabadell: Salvem l'Artèxtil, evitem el seu enderrocament». Únete a Marc y 1.767 personas que ya han firmado.