Rehabilitem la Torre d'en Feu de Sabadell

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 1.000!

La Torre d'en Feu és un castell romàntic del segle XIX situat a l'oest de Sabadell. Una de les finques més importants del Vallès de la nissaga Feu - Olzina. La construcció del castell es deu a una juguesca entre el seu propietari, Josep Nicolau d'Olzina i Ferret (BCN 1841 - 1924) i dos cosins seus, Francesc de Puig i Sisternas i Josep Mª de Pallejá i Bassa (III Marquès de Monsolís). Va ser dissenyat entre 1881 i 1892 per l'arquitecte August Font i Carreras, autor entre d'altres obres de la façana i cimbori de la Catedral de Barcelona, el Palau de les Heures a Horta i la Plaça de les Arenes de Barcelona. El castell a més, té parts més antigues corresponent a l'època moderna (1663) i inclús fonaments del segle XII, de l'antiga Torre medieval de Sobarber.

Des de la mort del senyor d'Olzina sense descendència, es va talar el gran bosc que l'envoltava, i el castell va anar quedant en ruines. Expoliat durant la Guerra Civil i els anys posteriors, finalment ara passarà a mans de l'Ajuntament de Sabadell. El repte és enorme i necessitem tornar aquest edifici amb els jardins ( d'una extensió de 10.000 m2) a l'època d'esplendor per a tots els ciutadans de Sabadell.

L'Associació Cultural Can Feu, entitat impulsora de la seva recuperació i amb projectes de difusió de la seva història, demana signatures per presentar a l'Ajuntament de Sabadell i així fer més força per la seva recuperació. Sabem que es costosa, però mica en mica, ho farem possible.

Més informació a www.facebook.com/groups/associacioculturalcanfeu

o enviant un mail a associacioculturalcanfeu@gmail.com

Moltes Gràcies

Associació Cultural Can Feu

Hoy: Associació Cultural Can Feu cuenta con tu ayuda

Associació Cultural Can Feu necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Sabadell: Rehabilitem la Torre d'en Feu de Sabadell». Únete a Associació Cultural Can Feu y 639 personas que ya han firmado.