Petición cerrada

Aturem el polígon de la carretera de Les Llosses!!!

Esta petición ha conseguido 551 firmas

SALVEM LA PLANA DE LA CARRETERA DE LES LLOSSES

El 2014 l’ajuntament de Ripoll inicià els tràmits per fer un nou polígon industrial a la carretera de les Llosses. Els tràmits foren aturats per la comissió d'Urbanisme de la Generalitat el juny de 2015.

Actualment s’estan ultimant els tràmits per tal que el projecte de construcció d’un nou polígon industrial a la recta de la carretera de les Llosses pugui ser aprovat.

La Plataforma Aturem el Polígon a la carretera de les Llosses ens oposem frontalment al projecte de polígon industrial pel següents motius:

Valorem les planes agrícoles o fluvials del Ripollès com un patrimoni natural i etnològic actualment molt escàs a causa de la pressió urbanística de les últimes dècades. És, doncs, un recurs que tenim el deure històric de respectar i el deure moral de mantenir per a nosaltres i per a les generacions futures. La terra és de totes i tots i no ha d'estar subjecte al benefici personal d'una minoria.

Denunciem que la creació d'un nou polígon no respon a una necessitat real de sòl industrial ja que actualment el municipi de Ripoll disposa de set polígons industrials amb 39.509 m2 de naus disponibles i 17.662 m2 de parcel·les lliures en sòl industrial. També a la resta de la comarca es disposa d’abundant sòl disponible construït o planificat. En són alguns exemples el polígon de la Colònia Llaudet a Sant Joan de les Abadesses, el de Niubò a Campdevànol i la Farga de Bebié a les Llosses.

Moltes d'aquests naus estan en desús o estat d'abandonament des de fa molts anys. No volem que la nostra terra pateixi els efectes de l’especulació i l'explotació banal.

Apostar per l’especulació, la industrialització a gran escala i la subcontractació comporta precarietat laboral, tant en sou com en temporalitat, com hem vist amb aquesta crisi. Alhora, l’explotació de la Terra és i serà a costa de la destrucció del medi ambient, la pol·lució de l’aire i la contaminació dels nostres rius. No estem en contra de crear nous llocs de treball, sinó a favor de feines dignes per a la nostra gent i respectuoses amb el medi com a patrimoni de tothom.

Considerem que és una greu falta de consideració el plantejament d’un nou polígon industrial sense tenir en compte els vilatans de Ripoll i de les Llosses.

Per tot això demanem:

Que s'aturi definitivament el projecte de polígon a la carretera de les Llosses.

Que es mantingui l’actual qualificació del sòl del conjunt de la plana com a sòl rústic: d'ús agrícola, ramader i forestal.

Que es naturalitzin les antigues graveres i solars en estat d'abandonament i degradació per tal que s'integrin paisatgísticament al conjunt de la plana.

Sumeu-vos a nosaltres per salvar la plana de la carretera de les Llosses!

Hoy: Aturem cuenta con tu ayuda

Aturem el polígon de Les Llosses necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Ripoll: Aturem el polígon de la carretera de Les Llosses!!!». Únete a Aturem y 550 personas que ya han firmado.