Salvem el Barranc de l'Encantada. El nostre estimat barranc està en perill!

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 1.000!

El Barranc de l’Encantada al nostre poble, Planes, està sofrint una sobreexplotació, un estrès natural i una contaminació brutal a causa de la massificació que hi ha des de l’inici d’aquest estiu.

Tots aquests fets que maltracten el nostre estimat Barranc estan produint un risc de desaparició d’aquest lloc màgic. Tots els dies hi pot haver risc d’incendi, risc de despreniment, contaminació de les seues aigües i perill d’un brot de Covid-19 a causa de la gran quantitat de gent que no respecta res. A més, tots ens estimem el nostre barranc per la seua bellesa, aquesta està en greu perill per la irresponsabilitat d’alguns.

Davant d’aquestes situacions extremes, ens veiem obligats a formar la plataforma “Salvem l’Encantà” per defensar i salvar el paratge que més ens estimem. Per tant, demanem l’actuació de les administracions de manera immediata i demanem les següents actuacions:

1.     Actuació immediata de les administracions que gestionen el barranc; l’Ajuntament de Planes, la Diputació d’Alacant, la Generalitat Valenciana i la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer.

2.     Limitació d’aforament i circulació de vehicles prohibida pel barranc, a excepte dels vehicles de vigilància.

3.     Aforament màxim i limitat als tolls que hi ha per tot el barranc.

4.     Vigilància durant un horari establert per al bany.

5.     Instal·lació de contenidors i que siguen adaptats per al reciclatge.

6.     Manteniment adequat del Barranc durant tot l’any.

7.     Gestió municipal del Barranc per a produir beneficis per al poble i llocs de treball.

8.     Sancions econòmiques per als qui no tinguen un comportament de respecte amb el Barranc.

Tots aquestos problemes estarien resolts si el Barranc de l’Encantada tinguera alguna protecció o declaració de protecció. Però a causa de l’abandonament de totes les administracions pertinents ens trobem en una situació de descontrol i de perill greu del Barranc.

Un turisme responsable i respectuós és cosa de tots i totes. El Barranc de l’Encantada és de tots i totes, defensem-lo, estimem-la!