Salvem els Cinemes Metropol!

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 2500!
Con 2500 firmas, es más probable que esta petición sea publicada en los medios de comunicación locales

Albert Perlas Puente ha iniciado esta petición dirigida a Ajuntament de Castelldefels

Els emblemàtics Cinemes Metropol de la ciutat han hagut de tancar la seva activitat. Actius des de 1960 (abans com a Cinema Playa) i en la seva ubicació actual des de 1978, son l’empresa cultural privada més antiga de la ciutat. Ara es veuen obligats a abaixar la persiana. No ens podem permetre perdre un actiu de tan valor per Castelldefels.

La crisi per la COVID-19 ha estat, de ben segur, l´estocada final pels propietaris. Les grans corporacions aposten cada vegada més per les grans produccions, quedant el cinema d’autor relegat a espais més petits. Com ens recorda el gran Stellan Skarsgard en una recent entrevista a El Periódico: "Hi ha un tipus de cinema que no es pot perdre perquè perdríem tots".

Es per això que demanem a l’Ajuntament de Castelldefels faci un esforç per salvar aquest espai. Mitjançant la seva compra i fent d’aquest espai un equipament cultural pel barri, posant l’espai també a disposició de les entitats del municipi. Existeixen models interessants, com les iniciatives de voluntariat de Sant Feliu de Llobregat (Cinebaix) o el model cooperativista de Zumzeig (Sants). Per mantenir viva la cultura en aquests moments de crisi és essencial que les institucions públiques apostin per ella.

A més a més una operació amb molts avantatges econòmics i es paga per si mateixa. Castelldefels té la oportunitat d'adquirir patrimoni amb la compra del cinema Metropol. Permetrà traslladar l'edificabilitat d'aquest terreny a un altre zona de la ciutat, preservant el Metropol al mateix temps que permet construir habitatge en un altre zona. Una oportunitat que si no aprofitem com a ciutat, aprofitarà un promotor privat enderrocant el cinema. Els avantatges superen clarament els inconvenients.

#SalvemElMetropol

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 2500!