Per un Palau-Castell cultural per al poble de Betxí.

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 200!

El Palau de Betxí és un monument recuperat per al poble amb una molt forta inversió, que hauria de ser destinat a un ús acadèmic i cultural per donar a conéixer l'obra d'arabistes com Jeronimo de Mur, Pascual Meneu i Meneu o la història del poble. La seua esplendor arquitectònica i la seua història mereix molt més que ser destinat a instal·lacions administratives de l'ajuntament o el despatx de l'alcalde. Es pot instal·lar una biblioteca, una sala d'exposicions, una de conferències, l'arxiu i el museu municipal.

Aconseguir que un edifici construït a partir del poble es convertisca en un valor per al poble va més enllà d'anuncis i fotos: deu tenir vida i una vida profitosa. És un valor històric, amb un bagatge cultural i relacionat amb l'arabisme que no deu ser destinat a altre ús que l'històric i cultural. Un poble que oblida la seua història, o la deixa manipular per interessos aliens i polítics, està condemnat sense futur.

A més la intervenció que està fent més que a una restauració, es pareix a una reforma com la que es va fer al Teatre romà de Sagunt, que adequarà l'edifici a usos moderns, llevant-li la seua essència per a la instal·lació de modernes oficines municipals i despatxos, tanmateix d'una cafeteria, amb una façana històrica.
Signa si vols aconseguir que un bé del teu poble, s'use per al bé del poble.

Hoy: La Taberna cuenta con tu ayuda

La Taberna necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Betxí: Palau de Betxí deu ser un centre cultural i d'oci.». Únete a La Taberna y 105 personas que ya han firmado.