Petición cerrada

Per un Palau-Castell cultural per al poble de Betxí.

Esta petición ha conseguido 106 firmas

El Palau de Betxí és un monument recuperat per al poble amb una molt forta inversió, que hauria de ser destinat a un ús acadèmic i cultural per donar a conéixer l'obra d'arabistes com Jeronimo de Mur, Pascual Meneu i Meneu o la història del poble. La seua esplendor arquitectònica i la seua història mereix molt més que ser destinat a instal·lacions administratives de l'ajuntament o el despatx de l'alcalde. Es pot instal·lar una biblioteca, una sala d'exposicions, una de conferències, l'arxiu i el museu municipal.

Aconseguir que un edifici construït a partir del poble es convertisca en un valor per al poble va més enllà d'anuncis i fotos: deu tenir vida i una vida profitosa. És un valor històric, amb un bagatge cultural i relacionat amb l'arabisme que no deu ser destinat a altre ús que l'històric i cultural. Un poble que oblida la seua història, o la deixa manipular per interessos aliens i polítics, està condemnat sense futur.

A més la intervenció que està fent més que a una restauració, es pareix a una reforma com la que es va fer al Teatre romà de Sagunt, que adequarà l'edifici a usos moderns, llevant-li la seua essència per a la instal·lació de modernes oficines municipals i despatxos, tanmateix d'una cafeteria, amb una façana històrica.
Signa si vols aconseguir que un bé del teu poble, s'use per al bé del poble.

Hoy: La Taberna cuenta con tu ayuda

La Taberna necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Betxí: Palau de Betxí deu ser un centre cultural i d'oci.». Únete a La Taberna y 105 personas que ya han firmado.