AJUNTAMENT DE BARCELONA REHABILITA EL PARC DE LA CIUTADELLA.

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!
Blanca Olle Puig ha iniciado esta petición dirigida a Ajuntament de Barcelona y

Ahir vaig passar pel Parc de la Ciutadella,volia veure l' hivernacle  i fer unes fotos,la meva sorpresa va ser que està  completament abandonat per part de l' Ajuntament de Barcelona,  l' estructura està  deteriorada i al interior dorm gent  .Després  vaig anar a mirar l' altre estructura ajardinada que és, crec,un lloc d'ombra, i el mateix les portes de fusta es cauen, les plantes no estan en el seu esplendor...El Parc de la Ciutadella és  l' únic  pulmó  verd de la ciutat i dins hi ha edificis i estructures que és deuen conservar perquè  és història  i patrimoni de Barcelona. Demano a la Alcaldessa  Ada Colau i en el seu defecte  al responsable de conservació  i patrimoni de l' ajuntament que prenguin mesures immediates per tal de no perdre més  zones edificis...històrics  de la ciutat i rehabilitin les estructures, glorieta, hivernacle...del Parc de la Ciutadella , que no serveixi només  per vendre els caps de setmana el top manta.

Història:

Obra de Josep Amargós i Samaranch encara que va ser projectat primerament per Josep Fontserè com a part del programa científic format també pel Museu Martorell de Geologia i per l'Umbracle. Està situat al Parc de la Ciutadella, al costat del Castell dels Tres Dragons. Es pot accedir lliurament a la nau central de l'hivernacle a través d'unes petites escales situades a cada extrem de les dues entrades.[1]

L'estructura de l'hivernacle és feta de metall i amb els tancaments tots de vidre per deixar passar la llum. Està format per tres naus de les quals la principal queda oberta per dos dels costats amb la coberta a dos vessants i les laterals tenen les quatre parets de ferro i vidre i amb l'accés per la nau central. Els elements decoratius són sobris i reprodueixen elements helenístics de ferro fos com palmetes, formes lobulades i els coronaments de la coberta. Tant a l'interior com a l'exterior hi ha l'escut de la ciutat de Barcelona al timpà de la nau central.

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!