Air France HOP must maintain the direct flight between Aberdeen and Paris (ABZ-CDG)

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
David Lusseau started this petition to Air France

[French version below]

The direct flight between Aberdeen and Paris, offered by Air France for several decades, is a vital link between Scotland and France as well as a vital link for French citizens residing north of the Central Belt in Scotland. It is also a strategic link between Paris and the “Energy Capital of Europe”, crucial from many companies.

HOP (Air France-KLM) is currently reducing significantly its flight network. Despite direct queries, the company refuses to issue a committing statement that it will reopen ABZ-CDG flights once public health conditions would permit them.

We are asking Air France-KLM, and its subsidiary HOP, to issue a statement committing to the resumption of daily flights between ABZ and CDG once travel restrictions are lifted.

[French version]

Le vol direct Aberdeen-Paris, offert par Air-France depuis des décennies, est un des liens vitaux entre l’Ecosse et la France et aussi un lien vital pour les Français résidant au nord de la ‘Central Belt’ en Ecosse. C’est aussi un lien stratégique entre Paris et la « Energy Capital of Europe », crucial pour de nombreux entreprises.

La filière HOP de Air France-KLM réduit actuellement d’une façon significative ces vols. Malgré des demandes directes, la compagnie aérienne refuse de se prononcer d’une façon concrète sur l’avenir des vols ABZ-CDG.

Nous demandons à Air France-KLM, et sa filière HOP, de nous assurer que des vols quotidiens entre ABZ et CDG seront rétablis et maintenus dès que les conditions sanitaires le permettent.

0 have signed. Let’s get to 100!