No més hotels al Poblenou / No más hoteles en Poblenou

El Poblenou és especial perquè encara és semi-verge... però els únics projectes de construcció que hi ha son hotels. A Llull/Llacuna hi ha un descampat que porta buit d'ençà que va tancar La Vanguardia, i avui ja estan començant les obres de.... un hort urbà? un parc natural per als nens?, una biblioteca?, un centre de salut? NO. Les d'un hotel.

Sembla doncs que, si tenint un govern com el que tenim, s'opta per construir un hotel, és que farà falta... voldrà dir que és necessari.
Doncs vejam. Resulta que al carrer Llacuna hi ha més de 5 hotels, un d'ells just davant del que volen construir. Hotel que, per cert, mai està a tope, així que no és una qüestió d'oferta i demanda, sinó un tema de fer diners sense criteri i donar llicències de construcció que haurien d'estar totalment prohibides... Si seguim caminant al voltant, en un radi de pocs quilòmetres en trobem més de 10.

En total, sis projectes han eludit la moratòria turística -els veïns en comptem més de vuit- això són més de 3.228 noves places... Ara, al Poblenou, hi ha 32 hotels. TRENTA-DOS HOTELS. I ja són vuit els projectes que estan tirant endavant. Si us plau, pareu ara que hi som a temps. Que no ens passi com a la Barceloneta, o com a Gràcia, o com al Raval... com tantes i tantes altres vegades en què Barcelona s'ha canibalitzat a si mateixa per culpa dels seus dirigents i de no escoltar a la gent que realment cuida i protegeix el barri. No ens volem exiliar. Estimem el Poblenou.

L'estimem per la seva pluralitat, perquè no està massificat, perquè encara pots passejar tranquil·lament pels seus carrers i viatjar a la Barcelona industrial o pesquera, perquè la gent encara camina sense pressa, perquè queden iaies que han viscut el naixement i creixement d'un barri… Però, sobretot, perquè la memòria del Poblenou encara està viva, encara ens pertany.

PROU.

This petition will be delivered to:

Astrid Altadill Saloni started this petition with a single signature, and now has 892 supporters. Start a petition today to change something you care about.