Matkort i Plusgymnasiet

0 have signed. Let’s get to 200!

Hej, vi vet att vi talar för hela den här skolan, och de som äter i Plusgymnasiet Stockholms matsal när vi säger att våran skolmat inte alls är bra. Den är inte speciellt fräsch, god eller ser frestande ut. Antingen äter man ingenting eller väldigt lite, eller så tar man för mycket och smakar maten och sedan slänger ungefär allt. Att inte ha matkort är helt ologiskt om man tänker på elevernas fokus i skolan, då det är väldigt viktigt att kunna äta sig mätt för att må bra och kunna fokusera. Det är även ologiskt om man tänker på hur mycket vi slänger. Att vi får mat i skolan är helt enkelt inte bra för eleverna, miljön eller skolans ekonomi.  Det finns många ställen i området som har bra mat där vi skulle kunna ha matkort hos. Vi har tagit upp detta flera gånger, men  maten är fortfarande lika dålig. Vi hoppas verkligen att det här bevisar hur mycket vi vill ha matkort, och att det blir så. Tack!!

Today: Sofia is counting on you

Sofia Kågell needs your help with “AcadeMedia: Matkort i Plusgymnasiet”. Join Sofia and 117 supporters today.