Street Workout @ Aalst

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Jasper De Jaeger started this petition to Aalst Sport

Calisthenics (street workout) is een vorm van krachtsport waarbij je je eigen lichaamsgewicht gebruikt om sterker te worden.

De sport is zeer populair. Overal ter wereld worden street workout parken gebouwd. Ze zijn vrij toegankelijk voor mensen die in openlucht willen sporten. De basistoestellen zijn pull-upbars en parallel dipbars.

Terwijl er in Gent en Brussel verschillende parken beschikbaar zijn (Rabot park, thuishaven van 9000 Barz,…), is er in Aalst onvoldoende infrastructuur. De aanwezig infrastructuur is ofwel in zeer slechte staat ofwel ontoereikend voor calisthenics workout. Nochtans zijn vele jongeren en sportliefhebbers vragende partij.

Een calisthenics park biedt bijna niets dan voordelen:

-          Mensen komen samen om krachtoefeningen te doen.

-          Sporten in openlucht verhoogt het mentale welzijn en de veerkracht. Door regelmatig krachtsport te doen verhoog je discipline, body positivity, eigenwaarde en een positief zelfbeeld.

-          Een calisthenics park wordt een positieve plek van ontmoeting: mensen trainen er samen, ongeacht geloof, leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur of etniciteit. Know-how over oefeningen wordt er gedeeld, zodat ook een beginnende sporter de sport kan aanleren. Dit gebeurt nu reeds bij 9000 Barz, de calisthenics groep te Rabot Gent.

-          Niet voor iedereen is een fitnessabonnement betaalbaar. Nu moeten sommige mensen die fit willen blijven in Aalst hun oefeningen doen aan speeltuigen voor kinderen. De toegang tot een calisthenics park is gratis.

-          Welvaartsziekten (veroorzaakt door te calorierijk voedsel en te weinig lichaamsbeweging) zijn een bedreiging voor de volksgezondheid. In een calisthenics park doe je in openlucht aan sport en beleef je er plezier aan. Mensen beïnvloeden er elkaar tot een gezonde levensstijl, waarbij sport en gezonde voeding centraal staan.

-          Een calisthenics park vraagt amper onderhoud eens geïnstalleerd.

Wil jij ook sterker worden door calisthenics workouts?

Is het ook voor jou een droom dat er zo een calisthenics park te Aalst komt?

Aarzel dan niet en onderteken nu deze petitie.

0 have signed. Let’s get to 500!