مطلب إنساني لتحسين أوضاع العاملين في محطات الوقود

0 have signed. Let’s get to 7,500!


Kuwait is known for being one of the hottest places on earth with recorded temperatures of up to 54.0 °C (129.2 °F), Kuwait is also a major oil producing nation with humble beginnings as a maritime trade port.

It is sad and concerning that local gas stations that manage undisclosed amounts of wealth from oil production revenue cannot provide an adequate solution for its gas station employees—that are being punished daily under Kuwait's unforgiving sun.

With this petition, we are suggesting that a cooling shelter be provided for employees (and implemented at scale) across all gas stations. This project is not complicated or difficult and can be a collaborative effort between universities, private entities and organizations like KFAS, KISR, KOC and KPC. Any future gas stations should have this feature as a mandatory construction requirement.

Please sign this petition to raise awareness about these inhumane working conditions so those responsible are pressured to take action.

مطلب إنساني لتحسين أوضاع العاملين في محطات الوقود:

من المعروف أن الكويت تعد من أكثر البلدان حرارة على الأرض. فقد سجلت أعلى معدلات الحرارة فيها، ووصلت الى ٥٤ درجة مئوية، (١٢٩.٢ فهرنهايت) تعد الكويت أيضاً من أكثر الدول انتاجاً للنفط، حيث بدأت بداية متواضعة كميناء بحري.
 
 وإنه لمن المحزن والمثير للقلق أن محطات الوقود المحلية، والتي تتولى وتستثمر هذا المصدر الثري من الإيرادات النفطية، لم تستطع ان تجد حلاً مناسباً لمعاناة موظفيها العاملين في محطات الوقود، والذين وُضعوا في ظروف مرهقة وغير إنسانية، تحت حرارة طقس وظروف مناخية لا ترحم.
 
 إننا نطالب من خلال هذه العريضة ونقترح توفير مواقع عمل بتجهيزات تأخذ بالاعتبار التخفيف من قسوة الظرف الراهن، وإيجاد بدائل مناسبة تحسّن مواقع عمل المشتغلين في محطات الوقود.
 
 إن تنفيذ هذا المقترح لا يتطلب تكاليف عالية أو صعبة، ويمكن أن تتقاسم عدة جهات تكلفة المشروع، كالشركات الخاصة والجامعات ومنظمات شركة النفط بفروعها المختلف.
 
  نتطلع أن يؤخذ هذا المقترح بعين الاعتبار في تصميم محطات الوقود الجديدة، وأن يكون ضمن الاشتراطات الإنشائية الأساسية.

 نرجو من الجميع التسارع بوضع إمضاءاتهم على هذه العريضة، والعمل على التوعية الجادة بهذا المطلب الإنساني، من أجل تحسين أوضاع العاملين في محطات الوقود، وحشد الرأي لوضع هذا المطلب قيد التنفيذ.