Establish a bilingual school in Lambeth, the largest Portuguese community in London.

0 have signed. Let’s get to 500!

Lambeth is the 8th most deprived borough in London and the 22nd most deprived in the UK. Children from socio-economic deprived backgrounds are more likely to underperform at school. In 2016, Portuguese pupils had again the lowest levels of attainment, consistently below the Lambeth average for KS1 and KS2. In Lambeth the second most common spoken language after English is Portuguese with an estimated 35,000 Portuguese speakers living in the borough. In Lambeth schools 7% of pupils speak Portuguese.
There are many benefits to having a bilingual education. Moving between two different worlds means children come into contact and identify with the traditions and identities of each one. This is particularly the case with immigrant families, where children may grow up with dual cultural identities. The Anglo-Portuguese School of London will offer a bilingual programme in order to develop children’s literacy proficiency in two languages and guarantee secure foundations in both languages to function in a Portuguese and English language society. Research shows that if children are exposed to a bilingual education and grow up with a high degree of literacy in both languages, they are more likely to develop better cognitive skills that provide advantages for learning and progress in later life.
The Anglo-Portuguese School of London, the Department for Education and the Education Funding Agency are seeking a site to establish the school in London.
We call on the Department for Education and the Education Funding Agency to establish this bilingual school in the borough of Lambeth, at the heart of the largest Portuguese community in London.

The Anglo-Portuguese School of London continues to collect registrations of interest and support for the school from prospective parents and members of the local community.

O Lambeth e o 8th município mais desfavorecido em Londres e o 22nd mais desfavorecido no Reino Unido. As criancas em meios social e economicamente desfavorecidos tem tendencia a ter insucesso escolar. Em 2016, os alunos Portugueses tiveram novamente os niveis mais baixos de apresndizagem escolar, consistentemente abaixo da media do Lambeth para o KS1 e KS2. Em Lambeth a segunda língua mais falada depois do Inglês e Português com cerca de 35.000 pessoas que falam Português a viver no Município. Nas escolas em Lambeth 7% dos alunos falam Portugues.
Ha muitos benefícios em ter uma educação bilingual. O movimento entre dois mundos diferentes significa que as criancas tem contato e identificam com as tradições e identidades de cada qual. Isto e o caso particular das famílias emigrantes onde as crianças crescem com dual identidade cultural. A Anglo-Portuguese School of London ira oferecer um programa bilíngue e garantir fundações seguras em duas línguas funcionais numa sociedade de língua Portuguesa e de língua Inglesa. Estudos demonstraram que se as crianças forem expostas a uma educação bilíngue e crescerem com um nível literário elevado nas duas línguas, são mais aptas a desenvolver melhores habilidades cognitivas que facultam benefícios de aprendizagem e progresso na vida adulta.
A Anglo-Portuguese School of London, o Department for Education e a Education Funding Agency estao a procura do local para estabelecer a escola em Londres.
Nos pedimos ao Department for Education e a Education Funding Agency para estabelecer esta escola bilíngue no Município de Lambeth, no coração da maior comunidade Portuguesa em Londres.

A Anglo-Portuguese School of London continua a aceitar registos de interesse e suporte para a escola de prospetivos pais e membros da comunidade local.

Today: Elia is counting on you

Elia Carvalho Monteiro needs your help with “A bilingual school for Lambeth, the largest Portuguese community in London.”. Join Elia and 428 supporters today.