Petition update

Judges deny Tariq Ramadan’s family visitation rights/Refusent le droit de visite à la famille

Free Tariq Ramadan

Feb 16, 2018 — *French below

JUDGES DENY TARIQ RAMADAN’S FAMILY VISITATION RIGHTS

It has been 17 days since Professor Tariq Ramadan’s family has been able to see or speak to him, and a panel of three judges overseeing his case just denied his family visitation permits with no explanation.

In addition to his unjust and inhumane detention, the denial of his due process and any access to his family further underscores the political nature of this case.

Everything about this strange case has consistently revealed a double standard in the French court’s administration of justice.

Prof. Ramadan’s family must now wait one month before they can even appeal this decision.

Meanwhile, he continues to languish in prison with no contact with anyone other than his attorney, and without the proper medication to treat his chronic illnesses.

Unfortunately, there doesn’t seem to be a public listing of a number to call to express our outrage.

Where is the transparency? Where is the concern for human rights? Is this the French justice system that we are supposed to trust to decide Prof. Ramadan’s fate?

CALL TO ACTION!

1. Write to Tariq Ramadan in prison to show your support:
Tariq Ramadan
Numero d'écrou 442023
7 avenue Peupliers , Bat D3
91700 Fleury Merogis
France

2. For French citizens, write to your member of parliament and get them to act immediately.

3. For non French citizens, write to the French embassy in your country and demand answers.

4. Contact the Swiss embassy in your city and demand they do something: https://embassy.goabroad.com/embassies-of/switzerland
***********
LES JUGES REFUSENT LE DROIT DE VISITE A LA FAMILLE DE TARIQ RAMADAN

Cela fait 17 jours que la famille du Professeur Tariq Ramadan n’a pu ni le voir ou lui parler, et un panel de trois juges chargés de superviser son cas a simplement refusé les permis de visite familiale sans fournir la moindre explication.

En plus de sa détention injuste et inhumaine, le refus de lui accorder une procédure régulière, ainsi que le déni de tout accès à sa famille soulignent davantage le caractère politique de cette affaire.

Tout ce qui relève de cette étrange affaire a toujours révélé un 'deux poids, deux mesures' dans l'administration de la justice française.

La famille du Professeur Ramadan doit maintenant attendre un mois avant de pouvoir faire appel de cette décision.

Pendant ce temps, il continue de languir en prison sans aucun contact avec quelqu'un d'autre que son avocat et sans pouvoir accéder aux médicaments appropriés pour soigner ses maladies chroniques.

Malheureusement, il ne semble pas y avoir un numéro de téléphone à appeler pour exprimer notre indignation.

Est-ce cela la transparence? Est-ce cela le respect des droits de l'Homme? Est-ce la justice française à laquelle nous devons faire confiance pour décider du sort du Professeur Ramadan?

APPEL À L'ACTION!

1/ écrire à Tariq:
Tariq Ramadan
Numero d'écrou 442023
7 avenue Peupliers , Bat D3
91700 Fleury Merogis
France

2/ pour les français : écrire à leurs député et demander à agir:

3/ pour les non français : écrire à l’ambassade de France et demander des explications et qu’ils agissent.

4/ contactez l'ambassade de Suisse dans votre ville et demandez qu'ils fassent quelque chose: https://embassy.goabroad.com/embassies-of/switzerland

Keep fighting for people power!

I'll power Change with $5 monthlyPayment method

Discussion

Please enter a comment.

We were unable to post your comment. Please try again.