Doodle for the Autism Awareness Day
  • Petitioned Google

This petition was delivered to:

Proposals

Doodle for the Autism Awareness Day

1. Petition by

Fundación Autismo Diario

On April 2nd we celebrate the International Day for Autism Awareness. Autism is a lifelong developmental disability that manifests itself during the first three years of life. The rate of autism in all regions of the world is high and it has a tremendous impact on children, their families, communities and societies.

Throughout its history, the United Nations family has promoted the rights and well-being of the disabled, including children with developmental disabilities. In 2008, the Convention on the Rights of Persons with Disabilities entered into force, reaffirming the fundamental principle of universal human rights for all.

The United Nations General Assembly unanimously declared 2 April as World Autism Awareness Day (A/RES/62/139) to highlight the need to help improve the lives of children and adults who suffer from the disorder so they can lead full and meaningful lives.

Due the importance of this day, thousands of people around the world are following the proposal from “Autismo Diario Foundation” to obtain of your organization make the 2nd of April as the special Doodle for the International Day of Autism Awareness.

Best Regards

Recent signatures

Supporters

Reasons for signing

• claudia castro VERACRUZ, MEXICO
      • 4 months ago

porque mi hija esta con ese trastorno

• Rebeca Expósito MADRID, SPAIN
      • 4 months ago

Porque el día 2 de abril tiene que darse a conocer, y no sólo el día 2 sino todos los días. Por la visibilidad del autismo.

• Orlando Aguilera NAGUANAGUA, VENEZUELA, BOLIVARIAN REPUBLIC OF
      • 4 months ago

EL AUTISMO ES UNA CONDICIÓN QUE EN DIFERENTE NIVELES PRODUCE UN COMPORTAMIENTO DE LOS INDIVIDUOS DIFERENTE DE LO QUE SE CONSIDERA NORMAL, LLEGANDO EN ALGUNOS CASOS EL NIVEL DE SENSIBILIDAD DE LOS AUTISTAS A IMPEDIR SU DESARROLLO COMO INDIVIDUO, ES NECESARIA LA ATENCIÓN DE MÉDICOS, PSICÓLOGOS, INVESTIGADORES SOBRE ESTA CONDICIÓN, PARA COMPRENDER LA EN SU TOTALIDAD Y AYUDAR A LOS INDIVIDUOS QUE LA TIENEN Y EN LOS CUALES ES LIMITE A SU DESENVOLVIMIENTO, A PODER CANALIZAR SU SENSIBILIDAD. TAMBIÉN SERIA ÚTIL CONOCER COMO LA EXTREMA SENSIBILIDAD DE LOS AUTISTAS SE PUEDE CANALIZAR EN EL DESARROLLO DE LA INVESTIGACIÓN, LA CIENCIA Y LA EJECUCIÓN DE LAS ACTIVIDADES EN GENERAL.

• Liss Rivera SAN SALVADOR, DC
      • 4 months ago

Tenemos un hijo con Asperger, como padres con niños con esta condición, nos es importante dejar expuesta nuestra responsabilidad que como tales tenemos, la nuestra día con día, es una tarea ardua, y sabemos que muchas veces algunas personas pecan más por desconocimiento que por mala intención, calificativos absurdos, que crean una imagen muy equivocada de lo que es el Autismo, muchas veces utilizado como un adjetivo adverso, nada veraz y malintencionado. Cuando como padres sabemos de las grandes e innumerables cualidades que ellos poseen. Por nuestros niños, por que más personas tengan el privilegio de saber de ellos.

• Patricia Alexandra Moran Castro ECUADOR ,MANABI, ECUADOR
      • 5 months ago

Sirve para concientizar al mundo de que las personas con Autismo, tienen el mismo derecho que todos......

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.