×
You seem to have had an issue loading this page or you have javascript disabled, which may cause problems while using Change.org. To avoid any further inconvenience, please enable javascript in your browser and refresh this page.
El català a l'escola: ara i sempre
  • Petitioning José Ignacio Wert Ortega

This petition will be delivered to:

Ministro de Educación, Cultura y Deportes
José Ignacio Wert Ortega

El català a l'escola: ara i sempre

1. Oriol Franch Pavia
    2. Petition by

Barcelona, Spain

Organitzador: @Oriol_Franch (Col·laboració: @omarimon)

DEFENSEM LA NOSTRA LLENGUA

L'esborrany de la llei orgànica de millora de la qualitat educativa (LOMCE, en les seves sigles en castellà), planteja el seu atac a la immersió lingüística en català de quatre maneres:

1. Divideix les matèries a primària en troncals, específiques i d'especialitat. Les primeres han d'ocupar un mínim del 50% de l'horari lectiu, les segones com a màxim el 50% de l'horari i les terceres no tenen assignat un temps mínim. És en aquest tercer bloc, amb menys hores, on la llei situa les llengües cooficials, per darrera en importància al currículum de la llengua castellana i la primera llengua estrangera (troncals) però també de la segona llengua estrangera que és "específica".

2. A l'ESO, també divideix les assignatures en troncals, específiques i d'especialitat, deixant el català en el tercer bloc. Això vol dir que per obtenir el títol d'ESO no caldrà examinar-se de català, ja que només es requereix examinar-se d'una assignatura d'especialitat i els alumnes podran escollir entre el català o qualsevol altra.

3. Una disposició addicional de la llei estableix que les dues llengües cooficials han de estar "equilibrades en el nombre d'hores lectives" a l'escola, tot i que reserva per les administracions educatives autonòmiques poden determinar aquesta proporció mentre es mantinguin condicions de "normalització lingüística".

4. Mentre la Generalitat no determini aquesta proporció "els pares podran determinar la llengua vehicular" en què volen escolaritzar els seus fills i podran fins i tot fer-ho en un centre privat i la matrícula l'haurà de pagar l'administració.

Demana ara al ministre Wert que reconsideri aquest esborrany.

______________________________________________________

Generalitat de Catalunya - Sala de premsa

Títol: La directora general de Política Lingüística rep l'impulsor de campanya 'El català a l'escola: ara i sempre', que ha recollit més de 145.000 signatures per internet

Agència Europa Press
Títol: La Generalitat rep l'impulsor de la campanya en defensa del català que ha recollit 145.000 firmes

Diari ARA
Títol: Les 145.000 signatures contra la llei Wert arriben a la Generalitat

3/24
Títol: El govern rep l'impulsor de la campanya a favor de l'escola en català el dia abans de dur-la a Madrid

La Vanguardia (EFE)
Títol: Un estudiante entrega a Educación 145.000 firmas en defensa del catalán

El País
Títol: 144.000 firmas contra la ‘ley Wert’

El Mundo (EFE)
Títol: Un estudiante entrega a Educación 145.000 firmas en defensa del catalán

El Periódico de Catalunya
Títol: Recollida de firmes en contra de la llei educativa de Wert

Recent signatures

1. Que la Sra. Sánchez-Camacho demani perdó

Benvolguts companys i companyes,

la Sra. Sánchez-Camacho ha comparat la situació de les persones que volem exercir el nostre Dret Universal de decidir, amb els terroristes del País Basc.

Aquestes paraules, que a molts de nosaltres ens fereixen, haurien de ser reprobades per alguna institució, sigui pública o privada, i demanar una comparexeinça especial en el Parlament de Catalunya per a que públicament retiri aquesta comparació.

Els Catalans i Catalanes, estem reivindicant de forma clara i massiva un Dret que ningú ens pot negar, i una comparació com la que ha fet és absolutament indigna d'un parlamentari, que diu defensar els nostres Drets. Quan nosaltres de forma totalment legal i PACIFICA sortim al carrer demanant que la consulta sigui possible.

S'han recollit més de 30.000 signatures a la campanya de Change.org, per a signar fes clic aquí: http://bit.ly/CamachoDemanaPerdo

2. Signa en contra de la pujada de preus del transport públic

Benvolgut/benvolguda,

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat aquest dilluns incrementar el preu de la targeta T-10, el títol de transport de Barcelona més usat, en un 5,10%, amb la qual cosa passarà a costar 10,30 euros, mentre que el bitllet senzill de metro, autobús i tramvia pujarà un 7,5 %, i valdrà 2,15 euros.

Et vull demanar la teva col·laboració amb la teva signatura en contra de la pujada de preus fent clic aquí: http://bitly.com/tpub2014

Moltes gràcies,
      Oriol Franch

3. Compte enrere del #9N2014

Benvolguts,

gairebé fa un any que la societat catalana ens vàrem mobilitzar en desacord amb una llei que atemptava contra la nostra llengua. Moltes coses han passat en aquests 12 mesos, tantes que fins i tot ja sabem quin dia serà la consulta.

Com a societat tenim molt a fer i ens queda poc temps. Aprofitem cadascun dels segons que ens queden fins el #9N2014. Per aquest motiu us convidem a usar aquesta app per a Android http://bit.ly/9n2014consulta i saber el temps que ens queda.

En el seu moment vàrem alçar la veu i no ens van escoltar. Ara alçarem els vots i ja no ens podran aturar.

Un cop més, moltes gràcies.

4. Reached 150,000 signatures
    5. S'aprova la reforma educativa del ministre Wert

Petition Organiser

ÚLTIMA HORA: El Consell de Ministres ha aprovat la reforma educativa del ministre Wert. Des de EscolaCatalana.cat estem totalment en contra d'aquesta aberració cap a la llengua catalana.

Contacta: info@escolacatalana.cat

6. Carta oficial del Ministeri d'Educació (corregit)

Petition Organiser

Avui 18 de gener de 2013, la Secretaria d'Assessors del ministre José Ignacio Wert m'ha enviat una carta oficial en resposta a la recollida de les més de 145.000 signatures pel català a l'escola.

Podeu llegir la carta fent clic aquí: http://bit.ly/CartaMinisteri

Seguirem lluitant per la nostra llengua, companys/es.

7. Carta oficial del Ministeri d'Educació

Petition Organiser

Avui 18 de desembre, la Secretaria d'Assessors del ministre José Ignacio Wert m'ha enviat una carta oficial en resposta a la recollida de les més de 145.000 signatures pel català a l'escola.

Podeu llegir la carta fent clic aquí: http://bit.ly/CartaMinisteri

Seguirem lluitant per la nostra llengua, companys/es.

8. Més de 100.000 signatures en menys de 48 hores

Petition Organiser

Assolir la fita dels 100.000 en menys de 48 hores és senzillament una demostració de la importància que té per a tots nosaltres la nostra llengua.

Gràcies a tots i cadascun de vosaltres, doncs per cada persona que ha donat el seu suport més gran s'ha fet la manifestació d'un poble, i més ressò hem aconseguit.

Ens poden intentar controlar, però no ens aturaran.

9. Reached 100,000 signatures
    10. Més de 50.000 signatures en menys de 24 hores

Petition Organiser

Gràcies a les més de 50.000 persones que ja heu signat en defensa del català a l'escola. El proper objectiu són les 100.000 signatures i posteriorment fer-les arribar al Ministeri d'Educació.

11. Reached 50,000 signatures
    12. Ja som més de 20.000!

Gràcies a tothom,
      està sent tot un éxit, ja hem superat les 20.000 signatures i això no para de créixer!!!

13. Reached 20,000 signatures
    14. 10.000 signatures en menys de 24 hores

Petition Organiser

En menys de 24 hores hem superat les 10.000 signatures. Realment no m'esperava que aquesta campanya tingués tant d'éxit!

Us dono les gràcies a tothom de nou, els catalans som molt grans!

15. Reached 10,000 signatures
    16. Ja som més de 1.000!

Petition Organiser

Moltíssimes gràcies a tots i a totes,
      en menys de dues hores hem aconseguit superar 1.000 firmes.

Convideu a tots els vostres amics i amigues per seguir augmentant, el català a l'escola ara i sempre!

17. Reached 1,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• 1 day ago

Perquè és aquí on es parla i és aquí on s'ha d'aprendre!

res de wert és correcte

• 2 months ago

perquè tota anció te el dret a organtzarse per si mateixa. Tots els pobles -nació es donen el seu desti.

• 2 months ago

Por que con la lengua no se juega.

• 2 months ago

Porque nos estan quitando los derechos a la clase media. Los ricos mas ricos y los pobres mas pobres. E incultos. Tipico de derechas.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.