Ja het kan! We kunnen iets doen voor de miljoenen dieren in de vee-industrie, die zichzelf niet kunnen verdedigen tegen een slechte behandeling.

Compassion in World Farming (CIWF) voert actie om de levensomstandigheden van varkens in Europa te verbeteren.

Varkens zijn intelligente en nieuwsgierige dieren. Elk varken heeft een eigen karakter, net als onze honden en katten. Ze hebben hun eigen waarde en verdienen een beter leven.

En toch leeft de meerderheid van de varkens die elk jaar geslacht worden – ongeveer 14 miljoen in Nederland en meer dan 250 miljoen in Europa - in illegale en onaanvaardbare omstandigheden.

Jij kunt hen nu helpen door deze petitie te ondertekenen. Daarmee roep je de Nederlandse en Europese landbouwministers op om ervoor te zorgen dat de Europese wet, die in 2001 is aangenomen, voor 100% wordt nageleefd.

Onderzoek van CIWF in veel Europese landen laat zien dat in strijd met de wet:

biggenstaarten en –tanden standaard worden afgeknipt, vaak zonder verdoving of andere pijnstillers.
• varkens worden gehouden in donkere, kale en overvolle stallen, zonder stro of strooisel. Hierdoor is het onmogelijk voor ze om te wroeten, waar ze van nature behoefte aan hebben.
• zeugen leven in metalen kooien, die zo smal zijn dat de zeug zich niet eens kan omdraaien.
• varkens aan hun lot worden overgelaten als ze ziek of gewond zijn en niet de behandeling krijgen die ze nodig hebben.

De Nederlandse varkenshouders moeten zich houden aan de Europese en Nederlandse wet die er is om varkens te beschermen. Zo zijn ze verplicht om de varkens strooisel te geven, mogen ze niet standaard staartknippen en moeten ze ervoor zorgen dat de varkens verblijven in schone en comfortabele stallen.

Iedereen kan helpen om een eind te maken aan het onnodig lijden van miljoenen varkens in Nederland en Europa door de campagne van CIWF te steunen. Teken de petitie om de Nederlandse en Europese landbouwministers te vragen ervoor te zorgen dat alle varkenshouders zich 100% aan de wet houden.

We kunnen hier echt iets aan doen. Laten we de varkens een leven geven dat de moeite waard is: teken de petitie en verspreid de boodschap.

Lees meer op www.ciwf.nl/varkens en like ons op Facebook

Italiaanse versie hier
Franse versie hier
Duitse versie hier
Spaanse versie hier
Poolse versie hier

Recent signatures

1. Reached 4,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Lili McPizza ANVERS, BELGIUM
      • 6 months ago

This is so sad . this is not normal

• Alexander Pereira GRONINGEN, NETHERLANDS
      • 6 months ago

Its intolerably immoral to do this to animals.

• marisol melgarejo HOORN, NH, NEDERLAND, NETHERLANDS
      • 6 months ago

Hoe goor kan een mens nog zijn...ik wordt hier misselijk van!!

• dina de zeeuw AMSTERDAM, NETHERLANDS
      • 7 months ago

Stop malttreating pigs, and people, Yes, people too ! for the large-scale use of antibiotics undermine our health.

• Edwin Haspels LEERDAM, NETHERLANDS
      • 8 months ago

Animals should not have to suffer

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.