Reclama a l'ATM que no augmenti els títols de transport per sobre l'IPC
  • Petitioned Autoritat del Transport Metropolità

This petition was delivered to:

Autoritat del Transport Metropolità

Reclama a l'ATM que no augmenti els títols de transport per sobre l'IPC

1. Petition by

UGT de Catalunya

Denunciem que la pujada de tarifes del transport públic aprovades per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) retalla la capacitat adquisitiva dels treballadors i les treballadores, i molt especialment dels que perceben les rendes més baixes. Lamentem que l'ATM i TMB contribueixi un any més a la pèrdua de poder adquisitiu dels seus usuaris, en lloc d?ajudar-los en l'actual situació de crisi econòmica.

La pujada per sobre del preu de la vida, que per al 2012 s'ha realitzat, és molt superior a anys anteriors. Les pujades a més, afecten a títols de transport molt utilitzats com la T-10, que ha pujat més del 12% o la T50/30 que ha pujat més del 10%. Les baixades a títols de transport com la T-Mes (d'un 2%) o la T-Trimestre (que només és utilitzat per un 0,5% dels usuaris), no compensen les pèrdues que patiran els ciutadans i ciutadanes, en especial els de renda més baixa.

En meitat de la crisi, on nombrosos ciutadans i ciutadanes es troben en major risc de pobresa i en situació d'atur, en una situació on s'esta produint retallades salarials, congelacions de les pensions, caigudes de l'activitat en empreses que fan que hagin de tancar temporalment o definitivament, en moments on els treballadors autònoms han vist caure les seves rendes, pujar els preus dels títols de transports més utilitzats com la T-10 o la T-50/30 afecta greument a aquests segments de població.

Creiem que l'ATM i les administracions que conformen el seu consell d'administració (Generalitat i entitats municipals), haurien de tenir la sensibilitat per mantenir certa moderació en les tarifes de transports i no ajudar en aquest procés d'empobriment dels ciutadans de l'Àrea Metropolitana.

Recent signatures

1. Reached 1,500 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Sergio Gazulla Burillo BARCELONA, SPAIN
      • over 2 years ago

TMB es una empresa privada de transporte de viajeros, bien es cierto que se nutre de fondos públicos, pero no es para que sus trabajadores cobren los montantes que publica la prensa, filtrados por sus dirigentes, y que son falsos, sino para que esos 47 directivos de alto standing, y 250 de medio standing, cobren en un mes el sueldo anual de un sólo trabajador.

La ATM, nació hace 6 años, más o menos, porque había que recolocar a politicos que eran desterrados de otros cargos por fraudulentos o `por mala gestión, siempre de empresas que en teoría son sin animo de lucro pero que ellos se han enriquecido a sus expensas.

Y para muestra un botón, El Metro de Barcelona funciona desde el año 1924, y siempre ha tenido superhabit, pero claro entonces habia 3 directivos de alto standing, que ni mucho menos cobraban lo que cobran ahora, y 4 personas para gestionar la totalidad de las líneas, como digo ahora hay más de 300 y 40 personas par gestionar lo que antes hacían 4. Amen de tener que mantener a todos los de la ATM que van parte. De ahi la subida de precios. Los trabajadores tampoco queremos ni estamos de acuerdo con ese aumento, que no va a ser por un mejor servicio, sino por todo lo contrario, es para que sus señorías cobren más. Si, dicen que se han bajado el sueldo, pero lo que no dicen es que antes se lo subieron muy por encima de lo que se han bajado.

Gracias por ponernos siempre al público en contra de los trabajadores.

• Cécile Barbeito Thonon BARCELONA, SPAIN
      • over 2 years ago

Tobo a faltar un petit detall en aquesta carta:

Durant l'any 2011, després de les eleccions, els directius de l'ATM s'han apujat els sous per un valor de 324.853 euros, segons la Directa:

Tot i que no se sap qui cobra què, crec que és important saber qui són els directius d'aquesta entitat, que s'apugen el sou en una empresa d'utilitat pública a costa de la ciutadania:

"L'Àrea Metropolitana de Barcelona, hereva de l’antiga Corporació Metropolitana de Barcelona dissolta pel govern de Jordi Pujol l’any 1987, està presidida per l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias (CiU) i vicepresidida per l’alcalde de Cornellà, Antoni Balmón (PSC). Un dels “recol·locats” a l’empresa és Emili Mas, antic gerent de l’Incasol, militant del PSC i esquitxat pel cas de corrupció urbanística coneguda amb el nom de Pretòria."

Gràcies, senyors governants, per prende'ns el pèl cada dia

• over 2 years ago

També han suprimit la T-studi.

• Miguel Unell SPAIN
      • over 2 years ago

Ja surt el típic convergent amb els formalismes per defensar l'indefensable. L'objectiu final esta clar, no vinguis amb tecnicismes i col·laborar a tombar aquesta injusticia.

• Jordi Julià SPAIN
      • over 2 years ago

Una cosa, TMB (Transports Metropolitans de Barcelona, l'empresa que gestiona la majoria de línies de metro i els autobusos vermells de Barcelona) no hi té res a veure en l'augment de preus: és el consell d'administració de l'ATM (Autoritat del Transport Metropolità) qui ho decideix. Sí que a l'ATM hi està representat TMB, però igual com ho estan FGC, RENFE o TRAM. O sigui, si es menciona TMB, també s'haurien de mencionar la resta d'operadors de transport!

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.