Que es permeti l'entrada d'animals de companyia als transports públics de Barcelona
  • Petitioned Excm. Sr. Xavier Trias

This petition was delivered to:

Alcalde de Barcelona
Excm. Sr. Xavier Trias
Regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona
Eduard Freixedes

1. Marta Gumà
    2. Petition by

Barcelona, Spain

Barcelona te censat un important nombre d'animals de companyia. És una reivindicació històrica per part dels propietaris de gossos i gats que es permeti als usuaris de transport públic viatjar acompanyats del seu animal de companyia.

Ciutats com Viena, Berlín, Amsterdam, Londres, Brusel·les, Venècia, Frankfurt, Estocolm i Ginebra estan classificades entre les primeres vint ciutats amb millor qualitat de vida del món segons el ranking de Mercer 2010 i "permeten que els usuaris de transport públic viatgin amb els seus animals de companyia (lligats, amb morrió en alguns casos)".  No així Barcelona, que, per cert, ocupa el lloc 40 i acaba d'aprovar el seu Programa d'Actuació Municipal 2012-2015 (PAM). Pensem també  que hi ha molta gent gran per a la qual el seu gos representa la seva única companyia. I que cada dia més persones que viuen en ciutats s'acompanyen d'animals a les seves vides. De fet, hi ha més de 20.000 gossos inscrits en el cens d'animals de companyia de Barcelona.

Actualment, els que desitgem viatjar amb els nostres animals de companyia ens veiem obligats a utilitzar el cotxe pels desplaçaments. Per això DEMANEM a l'Alcalde de Barcelona que aprovi una ordenança municipal que compti amb totes aquelles persones, que som moltes, que volem viatjar en transport públic amb el nostre animal de companyia. Amb el canvi de normativa ampliarem el nombre d'usuaris del transport públic, reduint així la contaminació acústica i atmosfèrica que provoca el tràfic rodat a Barcelona.

Signa aquesta petició i demana a l'alcalde de Barcelona i a la seva Comissió de Govern que permetin viatjar amb els seus animals de companyia als usuaris de transport públic de Barcelona

Recent signatures

1. CONTESTEU L'ENQUESTA SISPLAU

Petition organiser

Diguem SI a l'enquesta del diari ARA http://www.ara.cat/societat/TMB-metro-gossos-Barcelona_4_1018738118.html
      sobre el portar gossos en metro.

GRÀCIES!!!!

2. JA SÓM MÉS DE 10.000 SIGNANTS I HI HA NOVETATS !!!!

Petition organiser

Ja fa un any que lluito per aquest objectiu.Vaig formar part d'una reunió amb TMB i l'Ajuntament de Barcelona. Fa poc temps un Regidor de l'Ajuntament va comunicar-me que el gener del 2014 l'Ajuntament començaria a moure el tema, per anar en metro. Avui s'ha publicat al Diari Ara que l'Ajuntament ha fet públic aquest mati que a partir del setembre del 2014 ELS GOSSOS PODRAN VIATJAR EN METRO però que encara S'HA DE MODIFICAR EL REGLAMENT de TMB i ser aprovat per la Generalitat. A TOTES I A TOTS ELS QUE HEU SIGNAT us demano que no abaixem la guàrdia i que ara és el moment de dir més alt encara que volem viatjar amb el nostre gos en transport públic i per això us demano que contesteu l'enquesta on line que fa el Diari Ara ja que si TMB no veu que una majoria aplastant vota pel SI dubto molt que canviin les normes del metro. Estiguem satisfets però esperem que sigui realment oficial. I ens queda el bus i el tramvia..
      GRÀCIES I ENDAVANT!

3. Reached 8,000 signatures
    4. RESPOSTA DE L'ALCALDE DE BARCELONA EL DESEMBRE

Petition organiser

"...Em plau donar resposta a la petició que m’ha fet arribar a fi que l’Ajuntament de Barcelona estudiï la possibilitat de permetre l’accés al transport públic dels animals de companyia. Al llarg del present mandat, tenim el compromís d’estudiar l’accessibilitat dels animals de companyia a la xarxa de transport públic de la ciutat..."

Com veieu, la resposta de l'Alcalde és positiva. Ara bé, no podem abaixar la guàrdia doncs ens parla d'un compromís al llarg de tot el mandat i que s'estudiarà el tema. Malauradament sovint hem comprovat que els compromisos dels polítics no són una garantia real.

O sigui que, tot i que recull la nostra petició, no ens assegura que es durà a terme. Per tant us demano, sisplau, que continueu fent-ne difusió i així no deixem d'exercir pressió sobre l'Ajuntament de Barcelona.

Jo continuaré treballant per aconseguir que el nostre gos/gat pugui viatjar en TOTS els transports públics de Barcelona.

Gràcies a totes i a tots.

5. Reached 7,000 signatures
    6. JA SÓM MÉS DE 8000 SIGNANTS!

Petition organiser

Moltes gràcies a tots i a totes. I de moment l'Ajuntament de Barcelona, tot i rebre automàticament cadascuna de les signatures recollides, es manté en silenci. Aviam si arribem a 10.000 per presentar-li a l'Alcalde Xavier Trias, ara que recentment s'han acomplert 14 anys des que a Barcelona es va aprovar la Declaració Municipal per a la Convivència i els Drets dels Animals.
      Ja van ser hora que l'Ajuntament aprovi l'ordenança que ens permeti portar al nostre animal de companyia en bus i metro tal i com ja fa temps que es fa en els FGC i Rodalíes Renfe.

7. Reached 6,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• 3 months ago

Me encantaría q mis perritas pasearan en estos medios de transaporte-

• Ilona Blancová PRAHA, CZECH REPUBLIC
      • 3 months ago

Hola, viajo mucho a Barcelona con mi pequeňo perro y en la República Checa y otros países es normal y permitido viajar en transporte público. Siempre y cuando se respeten las normas, no encuentro ningún argumento por el cuál no se pueda aprobar esta petición. Un poco de tolerancia, por favor!!!!

• Laura Bayell SPAIN
      • 4 months ago

porque no dispongo de coche y mi forma de desplazarme es a través del trasnsporte público. Tengo dos perros en casa ( galgos) super tranquilos y buenos y a los que me gustaría llevarme conmigo siempre que me apetezca dar una vuelta,porque son mis fieles compañeros y mis leales amigos,tenerlos cerca de mi y poder ir a todos los sitios con ellos sería un regalo del cielo. Para poder disfrutar juntos y no tener que encerrarlos simplemente porque les prohiben la entrada en todos sitios.

Estaría super agradecida si esta iniciativa se lleva a cabo.

un saludo a todos y ánimo! ellos lo merecen!

• MÒNICA MASDEU BARCELONA, SPAIN
      • 6 months ago

Porque creo que es un tema muy necesario y sostenible.

• roser vergara BCN, SPAIN
      • 6 months ago

en muchos paises europeos esta permitido viajar con tu mascota.

No todos disponemos de vehiculo propio para poder desplazarnos con ellos

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.